تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۴ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۷۹۷۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

تحقق برنامه‌های فروش داخلی همراه با رشد درآمد کلی فولاد هرمزگان

تحقق برنامه‌های فروش داخلی همراه با رشد درآمد کلی فولاد هرمزگان
‌می‌متالز - مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان گفت: در سه ماه نخست امسال توانستیم علی‌رغم همه چالش‌های موجود در بازار‌های داخلی و بین‌المللی، ۳۳ درصد بیش از سال گذشته درآمد کسب کنیم و برنامه فروش داخلی را تحقق بخشیم.

به گزارش می‌متالز، مهدی شکری‌زاده با اشاره به دستاورد‌های حوزه فروش طی بهار امسال، عنوان کرد: در سه‌ماهه نخست امسال، شرایط بازار‌های داخلی و بین‌المللی کمی پیچیده شد. از یک سو با سیل محصولات فولادی روسی و چینی و کاهش قیمت‌های جهانی فولاد مواجه بودیم و از سوی دیگر، رکود در بازار‌های داخلی و مازاد عرضه فولاد در این بازار ادامه یافت. در این فضا تلاش کردیم با بازاریابی و بازارسازی گسترده، مشتریان خود را هم در بازار داخلی و هم در بازار‌های بین‌المللی حفظ کنیم. به اتفاقات بازار داخلی می‌توان جنگ تحمیلی دوازده‌روزه را نیز اضافه کرد که تا حدودی بازار‌ها به‌ویژه بورس کالا را تحت تأثیر قرار داد.

کمک به رشد حداکثری درآمد با حفظ بازار‌های کنونی و گسترش بازار‌های صادراتی

وی افزود: حسب استراتژی‌های سازمان و راهبرد مدیرعامل شرکت، برای حفظ درآمد پایدار شرکت، با همکاری و هماهنگی همه واحد‌های سازمانی، قصد داریم ضمن حفظ بازار‌های کنونی، بازار‌های صادراتی را گسترش دهیم تا به روند حداکثرسازی درآمد شرکت کمک کنیم. همچنین در بهار امسال، پس از سه سال، بار دیگر حمل ریلی محصول را برای مشتریان داخلی از سر گرفتیم و این اقدام می‌تواند قدرت رقابت ما را در بازار‌های داخلی بیشتر کند.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین استراتژی ما در شرایط کنونی، حفظ مشتریان، حضور پایدار در بازار‌های هدف صادراتی و جذب مشتریان جدید به‌منظور توسعه و گسترش بازار‌های صادراتی است. با توجه به اینکه فولاد هرمزگان یک شرکت صادرات‌محور است، برنامه‌ریزی برای صادرات پایدار محصولات در دستور کار قرار گرفته و اولویت نخست ما خواهد بود. همچنین، تأمین نیاز بازار داخلی را در دستور کار داریم تا بتوانیم به رشد پایدار درآمد خود ادامه دهیم.

رشد فروش تختال

شکری‌زاده با اشاره به روند فروش تختال در سال جاری، تصریح کرد: در بهار امسال موفق به فروش ۲۲۱ هزار و ۶۰۴ تن تختال در بازار‌های داخلی شدیم که یک درصد بیشتر از سال گذشته است. همچنین توانستیم علی‌رغم تمام مشکلات بازار‌های بین‌المللی بیش از ۱۷۱ هزار تن از محصولات خود را صادر کنیم. به این ترتیب، مجموع فروش داخلی و صادراتی ما در این سه ماه به ۳۹۲ هزار و ۶۷۰ تن رسید. بیش از ۴۵ هزار تن از تختال فروخته‌شده یعنی حدود ۱۲ درصد از کل فروش را محصولات دارای ارزش‌افزوده بالا شامل می‌شد.

رشد ۳۳ درصدی درآمد فروش

مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان عنوان کرد: در زمینه درآمدزایی، در بهار امسال موفق شدیم بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از فروش محصول در بازار داخلی کسب کنیم که ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. همچنین با کسب ۴ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان از محل صادرات محصول، رشد ۳۶ درصدی را در این زمینه ثبت کردیم. به این ترتیب، مجموع درآمد حاصل از فروش داخلی و صادراتی ما در سه ماه نخست امسال به ۱۱ هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد ۳۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

شکری‌زاده در پایان گفت: امیدواریم با توجه به تأمین مناسب برق برای ماه‌های گرم و به‌ویژه، برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و انجام اقدامات مؤثری مانند پاسخ‌گویی، ارتقای کیفی محصولات، بازاریابی و شناسایی فرصت‌های جدید و…، بتوانیم ضمن افزایش رضایت مشتریان، درآمد بیشتر و پایدارتری را برای سازمان کسب کنیم.

منبع: فولاد هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده