تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۰۰۰۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گام حمایتی از واحدهای فعال مجاز اقتصادی

بسته حمایت گمرک از جهش در تولید واحدهای مجاز اقتصادی

می متالز - بسته حمایتی گمرک اصفهان در حمایت از جهش تولید در واحدهای تولیدی استان تدوین و تقدیم استاندار شد.
بسته حمایت گمرک از جهش در تولید واحدهای مجاز اقتصادی

به گزارش می متالز، مدیر کل گمرکات استان اصفهان گفت: با توجه به نامگذاری امسال به جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، بسته حمایت از جهش تولید در ۳۹ بند آماده و تقدیم استاندار اصفهان شد.

رسول کوهستانی پزوه افزود: در این بسته حمایتی واحدهای تولیدی که بعنوان فعال مجاز اقتصادی شناسایی شده اند می توانند با بهره بردن از  تسهیلات ویژه بهره مند شوند.

وی گفت: ارائه تسهیلات ویژه ای همچون ارائه ضمانت نامه بانکی با سررسید حداکثر یک ساله برای حقوق ورودی و برای ارزش افزوده با سررسید ۷ مرداد امسال استفاده کنند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان افزود: در این بسته حمایتی همچنین ترخیص کالاهای فعالان اقتصادی  در مسیر سبز و زرد قرار می گیرد و با اعتماد کامل، این واحدها از ارزیابی فیزیکی معاف می شوند و در صورت کامل نبودن اسناد و مدارک مورد نیاز کالای آنها به صورت نسیه ترخیص می شود.

رسول کوهستانی پزوه گفت: در ابتدای پارسال تنها چهار شرکت فعال مجاز اقتصادی در این استان وجود داشت درحالیکه اکنون تعداد این واحدها به ۱۵ شرکت افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین پارسال ۶۰ فقره اظهارنامه فعالان مجاز اقتصادی باضمانت نامه سررسید یک ساله 142 میلیارد ریال ترخیص شد. مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به تعطیلات در پی شیوع کرونا، گمرک را تعطیل پذیر ندانست و گفت: مطابق مصوبه معاونت ریاست جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور تمام واحدهای گمرکات این استان با توجه به پراکندگی شعب با حداقل یک سوم کارکنان خود در محل کار فعال هستند و خدمات الکترونیکی گمرک هم با دورکاری ارائه می شود.

رسول کوهستانی پزوه، کارکنان گمرک را طبق وظیفه ذاتی و قانونی، مرزبانان اقتصادی کشور معرفی کرد و افزود: بنابراین نمی توانند به پویش ماندن در خانه به طور کامل بپیوندند.

وی گفت: همچنین در ایام تعطیل رسمی کارکنان گمرکات این استان در گمرکات مرکزی، فرودگاه، پست، ذوب آهن، فولاد مبارکه و کاشان کشیک بودند تا حوزه صادرات و واردات استان دچار وقفه نشود.

عناوین برگزیده