تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۸
بازدید: ۳۸۰
کد خبر: ۱۰۰۰۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

راه اندازی 13 طرح توسعه و افزایش تولید در مجتمع گل‌گهر در سال جهش تولید

می متالز - مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان از راه اندازی 13 طرح توسعه وافزایش تولید در این شرکت در سال جاری خبر داد.
راه اندازی 13 طرح توسعه و افزایش تولید در مجتمع گل‌گهر در سال جهش تولید

به گزارش می متالز، جمشید ملارحمان با بیان اینکه تامین خوراک کنسانتره و گندله سنگ آهن، یکی از حیاتی ترین نیازهای کارخانه های فولادی است گفت: با رشد تولید و نیز ایجاد ظرفیت های جدید در گل گهر، بخشی از دغدغه های جهش تولید فولاد برطرف می شود.

وی از سهم ۳۴ درصدی از ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن و ۲۹ درصدی از ظرفیت تولید گندله سنگ آهن کشوردر این مجتمع معدنی خبر داد و گفت: این شرکت در عین حال جایگاه نخست تولید در کنسانتره و گندله سنگ آهن در کشور را در اختیار دارد.

ملارحمان در خصوص اجرای طرح های توسعه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر افزود: در سال جاری و سال جهش تولید ۱۳ طرح به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان راه اندازی می شود و با راه اندازی این طرح ها, ۳ میلیون تن به ظرفیت تولید کنسانتره, ۵ میلیون تن به ظرفیت تولید گندله و ۷۰ هزار تن به ظرفیت تولید بریکت سرد در کشور افزوده می شود.

وی همچنین از رشد تولید کنسانتره و گندله در سال 98 نسبت به سال 97 در این مجتمع خبر داد و گفت: مجموع تولید کنسانتره شرکت گل‌گهر در سال ۹۸ به بیش از ۱۶ میلیون تن رسید که افزایش 3 درصد ی نسبت به عملکرد سال قبل را نشان میدهد و تولید گندله سنگ آهن این شرکت از ۱۲.۱ میلیون تن فراتر رفت که نسبت به تولید سال ۹۷ با رشد ۴درصدی همراه شد.

عناوین برگزیده