تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۰۰۰۳۹
سرویس خبر : انرژی

بحران تکمیل ظرفیت انبارهای نفتی در دنیا/ نفت دوباره سقوط کرد

می متالز - بانک گلدمن ساکس در تازه ترین گزارش نفتی خود نسبت به وخامت اوضاع انبارهای نفتی هشدار داده است.
بحران تکمیل ظرفیت انبارهای نفتی در دنیا/ نفت دوباره سقوط کرد

به گزارش می متالز، تحلیل گران گلدمن ساکس در تازه ترین گزارش خود نسبت به بازار نفت آتی هشدار داده اند. دراین گزارش آمده است: ظرفیت ذخیره‌ سازی‌ جهانی نفت خام تا حدود سه تا چهار هفته آینده تکمیل خواهد شد و برای عبور از این بحران باید محدودیت ۲۰ درصدی تولید اعمال شود.

این در حالی است که، کاهش میزان تولیدات نفتی تا سر حد ۲۰ درصد می تواند بازار این کالا را وارد یک بحران قیمتی کند.

در این گزارش آمده است: کشور های جهان در مرحله پاندمیک شدن ویروس کرونا قرار دارند اما به نظر می رسد پس از فروکش کردن تب همه گیر شدن این ویروس، دوباره شاهد اوج گیری توان اقتصادی کشورها باشیم اما این توان اقتصادی بین چعار تا هشت هفته بعد به بازار نفت خواهد رسید و این بازار آخرین بازاری خواهد بود که از بازگشت فعالیت های اقتصادی سود خواهد برد.

این در حالی است که، با تکمیل ظرفیت انبارهای نفتی در سراسر دنیا، انبارها در جهان در طول سه تا چهار هفته آینده پر می‌شود. به این ترتیب، شرکت‌های حفاری مجبور می‌شوند یا عرضه را به حدی کاهش دهند که با ضعف ایجادشده در تقاضا همخوانی داشته ‌باشد و یا تولیدات خود را با کشتی ها در دریا رها کنند.

بر این اساس، قیمت آتی نفت امروز در بازارهای جهانی با کاهش ۱۰ دلاری و ۶ سنتی همراه شد و نفت آتی وست تگزاس با افت ۱۳ درصدی به هر بشکه ۱ دلار و ۶۶ سنت رسید و قیمت آتی نفت برنت با افت ۴.۵ درصدی به هر بشکه ۱۹ دلاری معامله شد.

عناوین برگزیده