به گزارش می متالز، در مجموع ۷۱ کشتی حامل ۱۱.۲۱ میلیون تن سنگ آهن در روزهای ۱۹ تا ۲۵ آوریل به بنادر اصلی چین وارد شد. این میزان نسبت به مدت مشابه هفته گذشته ۸۲۰ هزار تن و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۴۷ میلیون تن کاهش داشت.
در همین مدت، محمولههای سنگ آهن از مبدا بنادر استرالیا افزایش یافت و با افزایش ۱.۲۴ میلیون تنی در مقایسه با هفته گذشته، به ۱۸.۸۳ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱.۸۸ میلیون تن بیشتر بود. این در حالی بود که محمولههای سنگ آهن از مبدا بنادر برزیل نسبت به هفته گذشته حدود ۱.۰۲ میلیون تن کاهش داشت و به ۵.۲۲ میلیون تن رسید. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱.۱۴ میلیون تن کاهش داشت.
بازار سنگ آهن ممکن است در دوره میانمدت تا بلندمدت، شاهد فشار عرضه باشد. شرکت معدنی بیاچپی در روز ۲۸ آوریل اعلام کرد که قصد دارد ظرفیت صادرات را از بندر Hedland استرالیا با افزایش ۱۴ درصدی به ۳۳۰ میلیون تن در سال برساند. پیشبینی این شرکت برای صادرات سال جاری، حدود ۲۷۳ تا ۲۸۶ میلیون تن است.