تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۰۰۴۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۲ واحد صنفی در ابرکوه پلمب شد

می متالز - رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت ابرکوه گفت: ۳۲ واحد صنفی که بر خلاف مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا پس از بازگشایی مجدد به دلیل نادیده گرفتن مقررات طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پلمب شد.
۳۲ واحد صنفی در ابرکوه پلمب شد

به گزارش می متالز، سید مسعود میرحسینی روز سه شنبه با بیان اینکه اصناف تا ساعت ۲۰ عصر مجاز به عرضه کالا هستند، اظهار کرد: به استثنای واحدهای عرضه موادغذایی ضروری و اساسی از جمله نانوایان، فروشگاه های مواد غذایی، فروشگاه های زنجیره ای، قصابان، مرغ فروشان و میوه فروشی و عمده فروشان مواد غذایی می توانند با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت کنند. 

وی ادامه داد: با توجه به ماه مبارک رمضان با همکاری دستگاه های مرتبط نظارت بر توزیع و فروش کالاهای اساسی افزایش یافت .

این مسوول همچنین با اشاره به ماه رمضان و تامین ارزاق عمومی، افزود: ۵۸ تن شامل برنج، شکر و گوشت قرمز منجمد برای توزیع بین شهروندان به این شهرستان اختصاص داده شد.

ابرکوه افزون بر ۲ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰ اتحادیه دارد که مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸۰۶ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: امروز پس از ۳۶ روز، تعداد موارد جدید یا ابتلای روزانه به کووید ۱۹ در کشور به کمتر از هزار مورد رسید.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۸۰۶ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون ۷۰ هزار و ۹۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۳۰۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکون ۴۳۲ هزار و ۳۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

عناوین برگزیده