تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۰۰۴۲۳

تکمیل خط ‌آهن خواف-هرات در نیمه اول سال‌/ ‌افغانستان به چابهار نزدیک می‌شود

می متالز - معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ قطعا ‌پروژه خط‌آهن خواف-هرات از اولین پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در حوزه ریلی خواهد بود که امسال افتتاح می‌شود.
تکمیل خط ‌آهن خواف-هرات در نیمه اول سال‌/ ‌افغانستان به چابهار نزدیک می‌شود

به گزارش می متالز، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ یکی از سیاست‌های اصلی و مهم وزارت راه و شهرسازی در ساخت و توسعه خطوط ریلی، اتصال شبکه ریلی کشور به خطوط ریلی کشورهای همسایه است.‌

عباس خطیبی با اشاره به رشد مناسب راه‌ آهن خواف-هرات، ادامه داد: این پروژه ریلی دو بخش «درون مرزی» و «برون‌مرزی» دارد که طول خط‌ آهن درون‌مرزی (خواف تا شمتیغ) ۷۷ کیلومتر و طول بخش برون‌مرزی در خاک افغانستان (شمتیغ تا هرات) ۶۲ کیلومتر است. 

وی اظهار کرد: این پروژه ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی در آن به خوبی پیش می‌رود.

خطیبی افزود: برنامه داریم در نیمه اول امسال این پروژه ریلی را به پایان برسانیم و بهره‌برداری کنیم؛ قطعا ‌پروژه خط‌ آهن خواف-هرات از اولین پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در حوزه ریلی خواهد بود که امسال افتتاح می‌شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد