تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۰۰۴۲۳

تکمیل خط ‌آهن خواف-هرات در نیمه اول سال‌/ ‌افغانستان به چابهار نزدیک می‌شود

می متالز - معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ قطعا ‌پروژه خط‌آهن خواف-هرات از اولین پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در حوزه ریلی خواهد بود که امسال افتتاح می‌شود.
تکمیل خط ‌آهن خواف-هرات در نیمه اول سال‌/ ‌افغانستان به چابهار نزدیک می‌شود

به گزارش می متالز، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:‌ یکی از سیاست‌های اصلی و مهم وزارت راه و شهرسازی در ساخت و توسعه خطوط ریلی، اتصال شبکه ریلی کشور به خطوط ریلی کشورهای همسایه است.‌

عباس خطیبی با اشاره به رشد مناسب راه‌ آهن خواف-هرات، ادامه داد: این پروژه ریلی دو بخش «درون مرزی» و «برون‌مرزی» دارد که طول خط‌ آهن درون‌مرزی (خواف تا شمتیغ) ۷۷ کیلومتر و طول بخش برون‌مرزی در خاک افغانستان (شمتیغ تا هرات) ۶۲ کیلومتر است. 

وی اظهار کرد: این پروژه ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی در آن به خوبی پیش می‌رود.

خطیبی افزود: برنامه داریم در نیمه اول امسال این پروژه ریلی را به پایان برسانیم و بهره‌برداری کنیم؛ قطعا ‌پروژه خط‌ آهن خواف-هرات از اولین پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در حوزه ریلی خواهد بود که امسال افتتاح می‌شود.

عناوین برگزیده
هلدینگ
«پدرام پیروی‌نسب» مدیرعامل هلدینگ توسعه و تجهیز معادن امداد در گفت‌و‌گو با «می‌متالز» عنوان کرد:

هلدینگ "معادن امداد" از ۳۷ سال پیش فعالیت‌های خود را با معدنکاری سنگ ساختمانی آغاز کرد/ توسعه، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های جدی هلدینگ "معادن امداد" در حوزه‌های مختلف معدنی از اکتشاف تا فرآوری/ در مرز بین استان کردستان و آذربایجان غربی محدوده مستعد طلا را شناسایی کرده‌ایم و در مرحله اخذ گواهی کشف و بهره‌برداری هستیم