تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۰۰۴۴۲

رشد ۱۵۱ درصدی سهم شبکه ریلی در تجارت خارجی

می متالز - مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، از رشد ۱۵۱ درصدی صادرات و واردات در شبکه ریلی کشور در ابتدای سال خبر داد و گفت: تلاش شد با استقرار تونل‌های ضدعفونی در مبادی مرزی، سهم ریلی در صادرات و واردات افزایش یابد.
رشد ۱۵۱ درصدی سهم شبکه ریلی در تجارت خارجی

به گزارش می متالز، سعید رسولی ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم بهره‌برداری از ۵۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی گفت: نوروز امسال با وجود رکود اقتصادی و با همت عالی کارخانه‌های ریلی و شرکت های سازنده  تولید ۵۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی شامل ۴ دستگاه لکوموتیو،‌ ۲ دستگاه واگن مسافری و ۵۰ دستگاه واگن باری ممکن شد.

وی ارزش این تعداد ناوگان را معادل ۱۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تولید داخلی ۱۴۳ درصد رشد محقق شد و بهره برداری از ناوگان جدید نوید بخش سالی پر از تولید برای بخش ریلی کشور است.

رسولی ادامه داد: امسال و در روز هفتم اردیبهشت  شبکه ریلی کشور در یک روز موفق به جابجایی ١٣٢ میلیون تن کیلومتر حمل بار شده است همچنین از ابتدای سال بیش از ٥ میلیون تن بار با رشد ٤ درصدی در تناژ نسبت به مدت مشابه سال قبل حمل شده است.

به گفته رسولی متوسط حمل ماهیانه بار در مدت مشابه سال قبل حدود ٤ میلیون تن بوده و حمل گندم نیز رشد ٨ برابری داشته و ۱۶۸هزار تن گندم در شبکه ریلی جابجا شده است .

وی از حمل مستقیم بار از کشتی به ریل خبر داد و گفت: هم چنین در فروردین امسال  جذب ١٦٠ هزار تن بار جدید، به شبکه ریلی کشور محقق شد.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، صادرات و واردات نیز به رشد ۱۵۱درصدی رسید.

وی افزود: در ارتباط با ساخت چرخ قطار پیش از این صددرصد وابستگی داشتیم، اما با همکاری یکی از شرکت‌های غیردولتی،‌ تولید چرخ مونوبلوگ قطار از سال گذشته آغاز شد و با حمایت راه‌آهن این چرخ‌ها در تست قرار می‌گیرد و در ۱۵ روز آینده ۸ چرخ تولید داخل در قالب تست زیر واگن قطار می‌رود و وابستگی ما را به خارج کاهش می‌دهد.

رسولی هم چنین از استرداد کامل بلیت های شرکت های مسافری ریلی خبر داد و از وزیر راه و شهرسازی خواست تا برای رونق اقتصاد ریلی در شرایط شیووع کرونا شرکت های مسافری و ریلی را کمک کنند.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده