تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۰۰۵۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پروژه توسعه و توانمندسازی اشتغال پایدار با ۸۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری اجرا‌ می‌شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از اجرای پروژه ملی تاپ (توسعه و توانمندسازی اشتغال پایدار) در چهارمحال و بختیاری به‌منظور ارتقاء دانش فنی و ارتباط بین صنعت و دانشگاه با ۸۰ واحد صنعتی خبر داد.
پروژه توسعه و توانمندسازی اشتغال پایدار با ۸۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری اجرا‌ می‌شود

به گزارش می متالز، سجاد رستمی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای اجرای پروژه ملی تاپ (توسعه و توانمندسازی اشتغال پایدار) به منظور ارتقای دانش فنی و ایجاد ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، 80 واحد صنعتی ثبت‌نام‌ کرده‌اند و امسال این تعداد به  160 واحد خواهد رسید.

وی  تاکید کرد: در این ‌پروژه با تامین تسهیلات در سه بخش دانشجو تاپ‌، استادتاپ و سربازتاپ، مشکلات و گره‌ها و پروژه‌های شرکت‌های صنعتی استان به اساتید، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سربازان با مدارج علمی بالا واگذار خواهد شد و فرصت‌های مطالعاتی را با بهره مندی از نیروهای بومی فراهم‌ خواهد کرد و موجب بهره وری، رقابت و تامین نیازهای جامعه صنعتی از طریق دانش پژوهان خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از جلسات  تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال گذشته ‌از 867 مصوبه، 859 مصوبه ‌اجرا و 8 مصوبه در دست اجرا و پیگیری است که 24 درصد از  این مصوبات مربوط ‌به سرمایه در گردش، 45 درصد سرمایه ثابت و 2درصد استمهال بوده است.

رستمی افزود: تسهیلات پرداختی به متقاضیان در بخش رونق تولید 10 میلیارد و 500 میلیون تومان، بند الف تبصره 18، 200 میلیارد تومان، در بخش تسهیلات روستایی و عشایری 88 میلیارد‌تومان، اشتغال فراگیر 15 میلیارد تومان، صندوق توسعه ملی 13 میلیارد تومان و مشاغل خانگی 2 میلیارد تومان و منابع داخلی بانک‌ها 117 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: علیرغم‌ همکاری خوب بانک‌های استان و عملکرد ‌مطلوب بانک‌های استان، به دلیل ثبت نشدن تسهیلات در سامانه بهین یاب، عملکرد خوبی از استان در سطح کشور به ثبت ‌نرسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از مصوبات سال گذشته 21 درصد در حوزه تامین اجتماعی‌ و حوزه امور مالیاتی 1 درصد از مصوبات ‌را به خود اختصاص داد.

رستمی تاکید کرد: در سال جهش تولید، تعدادی طرح در قالب کاربرگ‌های جهش تولید است از جمله راه‌اندازی واحد فولاد سازی صنایع فولاد‌ که هم‌‌اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. واحد آمونیاک‌سازی پتروشیمی لردگان نیز با 98 درصد پیشرفت، تا تیرماه راه‌اندازی و واحد اوره سازی آن تا قبل از مهر بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: شرکت تیبا تجارت ماهان واقع در شهرک صنعتی سفید دشت نیز با استخراج منیزیم از معادن دولومیت شهرستان‌های لردگان، اردل و بروجن‌،کمک بزرگی به صنعت فولاد سازی کشور خواهد شد.

رستمی تاکید کرد: شرکت اوا اکسیر بروجن با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، در تسریع روغن‌های صنعتی فعالیت دارد.

وی افزود: شرکت خاور سیمان ‌پارسیان در لردگان تا پایان سال و با راه اندازی شرکت کوهرنگ ‌غلتک پارس در شهرک صنعتی فرادنبه تا پایان شهریور، ضمن خودکفایی استان در غلتک‌های نورد صنعت فولادسازی، نیاز سایر‌ استان‌ها نیز تامین خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: یک ‌فاز توسعه‌ای دیگر نساجی نگین بروجن با 80 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

رستمی تصریح کرد: صنایع متالوژی آسیا در شهرستان بن نیز درصورت بهره برداری از طریق سرمایه‌گذاری شرکت ذوب‌آهن می‌تواند در تولید فولاد آلیاژی موثر واقع شود. راه‌اندازی 8 واحد صنعتی و 5 واحد معدنی راکد نیز در دست اقدام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: با ثبت جهانی فرش بختیاری، تامین زیرساخت‌ها برای راه اندازی فاز اول دهکده فرش شامل فرش شویی، فرش دوزی و رنگرزی فرش با ارائه تسهیلات در شهرک‌ صنعتی تشنیز ‌در راستای کمک به ارتقا صنعت فرش و اشتغالزایی در دستور‌ کار قراردارد.

رستمی گفت: تامین تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای صنعتی استان جهت تسهیل اشتعال و افزایش تولید، تسهیلات نوسازی و بازسازی صنایع برای 20‌ واحد استان نیز در حال برنامه ریزی است. در راستای افزایش فعالیت‌های دانش بنیان، تسهیلات ایجاد ساختار آر‌ان‌دی، در 30 شرکت صنعتی استان اجرایی خواهد شد.

عناوین برگزیده