تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۰۰۶۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

روزانه ۴ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود/ احیای صنعت خودرو

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صنعت خودرو سهم قابل توجهی در اقتصاد دارد، گفت: روزانه چهار هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود.
روزانه ۴ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود/ احیای صنعت خودرو

به گزارش می متالز، رضا رحمانی ظهر امروز پنج شنبه در آئین افتتاح خط تولید موتورهای ۳۵۵ و ۴۵۷ در مجموعه ایدم تبریز گفت: سرمایه هر کشوری نیروی انسانی است و ما مدیون زحمات کارگران هستیم.

وی با اشاره به گزارش مدیر عامل شرکت ایران خودرو از میزان تولیدات ایران خودرو دیزل اضافه کرد: در همین واحد از ۲۰۰۰ دستگاه تولیدی در سال ۹۷، هم اکنون برای تولید ۱۲ هزار دستگاه در سال ۹۹ برنامه ریزی شده است.

رحمانی تصریح کرد: صنعت خودرو و صنعت قطعه سازی علاوه بر این که سهم ویژه ای در اقتصاد ملی دارند و این مهم در سایر کشورها به خصوص در کشورهای صنعتی مورد توجه است در اشتغالزایی نیز جایگاه قابل توجهی دارند.

وی گفت: طبق آمار های موجود صنعت خودرو در کشور ما نیز به لحاظ حجم سرمایه گذاری و اشتغال زایی از جایگاه مهمی برخوردار است و به تناسب از مسائل و مشکلات خاص خودش را نیز دارد.

وزیر صمت تصریح کرد: سال ۹۷ اوج بحران های صنعت خودرو کشور بود و به دلایلی تولید افول کرده و میزان تولید روزانه دو خودروساز بزرگ کشور بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دستگاه بود که بخش عمده‌ای از تولیدات نیز ناقص بوده و به کف پارکینگ خودروسازان منتقل می‌شد، در همین راستا در مقطعی خودروهای دپو شده در کف پارکینگ خودروسازان حتی به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه رسید.

رحمانی گفت: این در حالی بود که در همان ایام برای بیش از یک میلیون دستگاه خودرو از سوی خودروسازان تعهد ایجاد شده بود و همچنین به طور همزمان شاهد تحریم ها به صورت کاملاً هدفمند بودیم.

وی افزود: در همان شرایط خاص این صنعت، یک همت والایی در این حوزه شکل گرفت و برنامه جامع اصلاح صنعت خودرو با همکاری خود دست اندرکاران این صنعت اعم از انجمن های تخصصی و تشکل های مرتبط و همچنین برخی دانشگاه ها، تدوین شده و در دستور کار قرار گرفت.

مشکلات صنعت خودروسازی را رفع کرده ایم

وزیر صمت ادامه داد: با برنامه‌ریزی مشکلات صنعت خودروسازی را رفع کردیم و اکنون روزانه چهار هزار دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود. سال ۹۸ بالای شش میلیون تقاضای خرید خودرو ثبت شد که نیاز واقعی نبود و مردم می‌خواستند سرمایه‌گذاری کنند.

رحمانی اظهار داشت: ما ظرفیت تولید دو میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در سال را داریم و باید برای حل مشکلات بازار خودرو، حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تولید کنیم.

وی گفت: با احیای صنعت خودرو بسیاری از شرکت‌های وابسته را از ورشکستگی نجات دادیم و مانع اخراج کارگران شدیم.

رحمانی ادامه داد: بازار مصرف ما تشنه‌ تولید خودرو است و بعد از کرونا فرصت‌های جدیدی برای همکاری‌های مشترک آغاز می‌شود.

وی گفت: خیلی از شرکت‌های بزرگ دنیا خواهان همکاری‌اند اما بنده مایل نیستم با آن گروه از شرکت‌هایی که سابقه منفی دارند و در تحریم‌ها رهایمان کردند همکاری کنم.

منبع: بازار
عناوین برگزیده