تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۰۰۷۴۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در 3 ماه نخست سال 2020؛

افت تولید مس MMG به دلیل وضعیت اضطراری پرو

می متالز - شرکت استرالیایی MMG در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ شاهد افت ۲۰ درصدی تولید معدنی مس نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود. این شرکت پیش از این، به دلیل محدودیت‌های مربوط به کروناویروس، در معدن لاس بامباس پرو اعلام وضعیت اضطراری کرده بود.
افت تولید مس MMG به دلیل وضعیت اضطراری پرو

به گزارش می متالز، پس از اعلام وضعیت فورس ماژور در معدن لاس بامباس در پرو ناشی از شیوع کروناویروس، تولید معدنی شرکت استرالیایی MMG در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افت داشت.

این شرکت که عمده مالکیت آن در اختیار شرکت دولتی چینی China Minmetals Corp است، در اوایل آوریل اعلام کرد که معدن لاس بامباس با وجود تمدید وضعیت اضطراری دولت پرو جهت کاهش شیوع کروناویروس، با ظرفیت محدود به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

طی 3 ماه نخست سال، تولید کنسانتره مس در این معدن با افت ۲۸ درصدی به ۷۳ هزار و ۳۱۹ تن رسید. وضعیت اضطراری بر فروش و صادرات نیز تاثیر منفی داشت و حالا فعالیت آن تعلیق شده است. این شرکت همچنین اضافه کرد که موجودی بندر Matarani در پرو به اتمام رسیده است. به همین دلیل، وضعیت فورس ماژور برای قراردادهای فروش کنسانتره مولیبدن و مس معدن لاس بامباس اعلام شده است. شرکت MMG همچنین اضافه کرد که تمامی محموله‌های صادراتی در سه ماهه نخست سال جاری بدون مشکل خاصی ارسال شده‌اند.

این شرکت دلیل اصلی کاهش تولید را تعمیرات تجهیزات و انسداد مسیر معدن توسط جوامع محلی اعلام کرد که باعث ایجاد مشکلات لجستیکی شد. اما علاوه بر این موارد، شیوع کروناویروس بیشترین وقفه را از اواسط ماه مارس ایجاد کرده است.

این شرکت قبلا برنامه‌ریزی تولید را تغییر داده بود، اما اصلاحیه سالانه را گزارش نکرده است. شرکت MMG در روز ۲۳ آوریل اعلام کرد که انتظار دارد معدن لاس بامباس در دوره ۵ ساله از ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ حدود ۲ میلیون تن مس تولید کند. کل تولید مس معدنی این شرکت در سه ماهه نخست سال به ۹۱ هزار و ۹۱۱ تن رسید که نسبت به ۱۱۴ هزار و ۳۶۹ تن در مدت مشابه سال گذشته، کاهش داشت.

سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ برای تمام معادن این شرکت به ویژه لاس بامباس بزرگ‌ترین معدن آن، دشوار بود. معدن لاس بامباس نهمین معدن مس بزرگ در جهان است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ بین ۳۵۰ تا ۳۷۰ هزار تن کنسانتره مس (حدود ۲ درصد از کل پیش‌بینی تولید جهانی) تولید کند.

عناوین برگزیده