به گزارش می متالز، تحلیلگران گروه بانکی ANZ اظهار کردند: صادرات از استرالیا و برزیل معمولا به دلیل شرایط جوی نامساعد در چند ماه نخست سال مختل میشود اما از ابتدای امسال تاکنون اختلال چندانی وجود نداشته است و در نتیجه ورود محمولههای سنگ آهن به چین همچنان ادامه دارد و سنگ آهن دپو شده در بنادر این کشور را در رکورد بالایی نگه داشته است.
بهای معاملات آتی سنگ آهن برای تحویل در ماه مه در بازار بورس کالای دالیان ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۵۱۷ یوان (۸۲ دلار) در هر تن رسید در حالی که ابتدای معاملات تا سطح ۵۱۲.۵۰ یوان عقب نشینی کرده بود.
طبق گزارش شرکت مشاوره استیل هوم، حجم سنگ آهن وارداتی در بنادر بزرگ چین برای نخستین بار در ۱۵ هفته گذشته کاهش یافت، با اینهمه با رکورد بالای اخیر خود فاصله چندانی ندارد. موجودی سنگ آهن بنادر چین در ۲۶ ژانویه ۱.۳ میلیون تن کاهش یافت و به ۱۵۳.۱۳ میلیون تن رسید، در حالی که هفته پیش از آن به ۱۵۴.۴۳ میلیون تن رسیده بود که بیشترین میزان از زمان آغاز رصد این آمار در سال ۲۰۱۴ بود. این میزان سنگ آهن برای تولید فولاد برای ساخت ۱۰۷ میلیون خودرو کافی است.
بر اساس گزارش رویترز، نشانههایی وجود دارد که از آغاز رکود در بازار معاملات فیزیکی سنگ آهن در چین خبر میدهد.طبق اعلام متال بولتن، سنگ آهن برای تحویل به بندر کینگدائو روز جمعه ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۷۴.۴۰ دلار در هر تن رسید.
زغال سنگ ککشو نیز روز دوشنبه با کاهش قیمت روبه رو شد و در بازار دالیان با ۱.۵ درصد کاهش، به ۱۲۹۱ یوان در هر تن رسید. کوک با ۰.۵ درصد کاهش، در ۲۰۳۸.۵۰ یوان قرار گرفت.
بهای میلگرد در بازار بورس معاملات آتی شانگهای تغییر چندانی نداشت و به ۳۹۵۳ یوان در هر تن رسید.