تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۰۰۹۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شاخص کل بورس به 916583 رسید

شاخص بورس تهران 916 هزار واحدی شد

می متالز - شاخص کل بورس 38 هزار واحد دیگر رشد کرد و به 916583 رسید. این روند صعودی در بهار 99 شروع شده و همچنان ادامه دارد و با عرضه شرکت های دولتی، بخش عمومی، شستا و در آینده تعدادی دیگر از شرکت ها از جمله سهام باقی مانده دولت در بانک های تجارت، ملت، صادرات، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین ادامه خواهدداشت.
شاخص بورس تهران 916 هزار واحدی شد

به گزارش می متالز، شاخص بورس امروز شنبه ۱۳ اردیبهشت  در ساعات اولیه  معاملات  با ۲۴ هزار واحد رشد، از مرز ۹۰۰ هزار واحد گذشت تا رکورد بازدهی ۷۷ درصدی در سال ۹۹ را ثبت نماید.

نمادهای فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشته اند.

شاخص بورس که امروز مانند چند روز اخیر معاملات خود را با روند صعودی پرشتاب آغاز کرد در کمتر از نیم ساعت از انجام معاملات با ۲۳ هزار و ۹۴۷ واحد رشد به عدد ۹۰۲ هزار و ۴۸ واحد رسیده است.

براساس این گزارش تا این لحظه همه شاخص‌های اصلی بورس مانند شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، شاخص کل (هموزن)، شاخص قیمت (هموزن)، شاخص آزاد شناور، شاخص بازار اول و شاخص بازار دوم در کنار شاخص کل با رشد همراه شده‌اند.

تاکنون نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو)، گروه مپنا (رمپنا)، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

تا این لحظه همه نمادها به جز یک نماد پارس سرام (کسرام) دارای تاثیر مثبت بر شاخص بوده‌اند که این موضوع توانسته یک روز رویایی دیگر را برای سهامداران حاضر در بازار رقم بزند، همچنین تاکنون اکثر سهم‌ها دارای صف خرید هستند و فرصت خرید برای سهامداران را سخت کرده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد