تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۰۱۴۵۰
سرویس خبر : انرژی
جزئیات توسعه صنایع نفتی در غرب کشور

کرمانشاه قطب پتروشیمی می‌شود

می متالز - چند سال از چشم انتظاری مردم استان کرمانشاه و خصوصا شهرستان اسلام‌آباد غرب برای اجرای پتروشیمی چهارم کرمانشاه می‌گذرد، اما طبق اظهار نظر مسوولان ارشد استان این چشم انتظاری رو به پایان است و به‌زودی این طرح مهم اقتصادی اجرایی می‌شود.
کرمانشاه قطب پتروشیمی می‌شود

به گزارش می متالز، با احداث این طرح کرمانشاه به یکی از قطب‌های پتروشیمی کشور تبدیل می‌شود، همچنین ساخت این واحد موتور محرکی برای صنعت و اقتصاد استان با ایجاد واحدهای پایین‌دستی پتروشیمی است. ساخت این پتروشیمی با سرمایه‌گذاری حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومانی می‌تواند تحرک و رونق قابل‌توجهی را در منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب به‌عنوان محل اجرای این طرح ایجاد کند و قطعا با ساخت پتروشیمی تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در این منطقه بیشتر خواهد شد.

رئیس هیات‌مدیره منطقه ویژه اقتصادی زاگرس معتقد است: احداث پتروشیمی اسلام‌آباد غرب در این منطقه علاوه بر رونق اقتصادی که ایجاد می‌کند، بازارهای صادراتی گسترده‌ای را نیز پیش روی استان قرار خواهد داد. کیوان کاشفی با اشاره به انتظار پنج ساله مردم استان و به‌ویژه شهرستان اسلام‌آباد غرب برای احداث پتروشیمی چهارم گفت: قرار بود این طرح با کمک بخش‌خصوصی احداث شود که حتی در دوران بعد از برجام که فضای فعالیت‌های اقتصادی بازتر بود شاهد تحقق آن نبودیم. وی با بیان اینکه با پیگیری مسوولان ارشد استان، شرکت ملی پتروشیمی ایران احداث این طرح را با سرمایه‌گذاری 6700 میلیارد تومان برعهده گرفته، افزود: بعد از سه ماه کار کارشناسی و بررسی مسائل مختلف همچون مسائل مربوط به اراضی، تامین آب و برق و مسائل محیط زیستی در نهایت زمین 60 هکتاری منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب را در اختیار شرکت ملی پتروشیمی قرار دادیم که البته قرار است تا حدود 75 هکتار هم توسعه یابد. رئیس هیات‌مدیره منطقه ویژه اقتصادی زاگرس معتقد است: اکنون که اقدامات لازم برای واگذاری زمین انجام شده، عملا امکان آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آباد غرب وجود دارد. کاشفی با بیان اینکه این طرح به‌صورت GTPP و در سه فاز اجرایی خواهد شد، زمان برآورد شده برای اجرای کامل آن را چهار سال اعلام کرد. وی خاطرنشان کرد: البته مقرر شده ظرف مدت دو سال این طرح به پیشرفت حدود 40 درصد برسد که احتمالا در همین مدت فاز اول آن افتتاح خواهد شد.

رئیس هیات‌مدیره منطقه ویژه اقتصادی زاگرس از اشتغال‌زایی قابل‌توجه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب هم خبر داد که برآوردها نشان می‌دهد هزار نفر به‌صورت مستقیم و سه هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم در آن مشغول به کار شوند.

وی اظهار کرد: ازآنجاکه دانش تولید محصولات پتروشیمی در ایران بومی‌سازی شده و مواد اولیه مناسب را نیز در اختیار داریم، قیمت تمام شده پتروشیمی ایران در بازارهای جهانی بسیار مناسب و جذاب است.

عناوین برگزیده