تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۰۱۴۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

معادله "کد بورسی" و سهام عدالت

می متالز - ارائه سهام‌عدالت به مردم از سوی دولت اقدام مناسبی بوده اما؛ روش‌های واگذاری و درگیری مردم با دفاتر پیشخوان و کارگزاری‌ها با توجه به شرایط بهداشتی، راهکاری مناسب نیست.
معادله "کد بورسی" و سهام عدالت

به گزارش می متالز، سیدتقی کبیری عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس درباره هجوم مردم برای دریافت اخذ کد بورسی اظهار کرد: دولت در راستای ارائه تسهیلات به مردم، آزادسازی سهام عدالت را در دستور کار قرار داد اما؛ مهم‌ترین نکته‌ای که از قلم افتاد حجم بالای متقاضیان برای دریافت کد بورسی و احراز هویت فیزیکی بود.

وی ادامه داد: دولت، شورای عالی بورس و سازمان بورس باید پروتکلی را ایجاد کنند تا روند احراز خویت متقاضیان سرمایه‌گذاری در بورس باعث ایجاد تجمع بدون حساب‌وکتاب و البته بدون رعایت قوانین بهداشتی می‌شود که باید سازمان‌های مربوطه روش‌های بهتری را برای این احراز در دفاتر پیشخوان یا حتی کارگزاری‌ها را در دستور کار قرار دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: دولت برای ثبت‌نام متقاضیان از شیوه نوبت‌بندی براساس حروف الفبا یا چند عدد نخست کد ملی و مراجعه براساس روز‌های زوج و فرد استفاده کند، همچنین با توجه به نیاز به ثبت اثرانگشت می‌توانند از ظرفیت جوانان تحصیل‌کرده، اما بیکار استفاده کرده و تعداد پیشخوان‌های دولت را افزایش دهد.

عناوین برگزیده