تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۰۱۴۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در بیمه البرز رقم خورد

رشد فروش بیمه‌نامه‌ها در فروردین

می متالز - شرکت بیمه البرز در اقدامی جالب آمار عملکرد یک ماهه سال ۹۹ را منتشر کرد و نشان می‌دهد این شرکت در این دوره بیش از خسارتی که پرداخته، بیمه‌نامه فروخته است.
رشد فروش بیمه‌نامه‌ها در فروردین

به گزارش می متالز، در فروردین ۹۹ سه رشته ثالث اجباری، درمان و آتش‌سوزی به ترتیب بیشترین میزان حق بیمه تولیدی را به خود اختصاص داده‌اند و در بخش خسارت‌های پرداختی نیز رشته‌های درمان، ثالث اجباری و بدنه خودرو بالاتر از سایر رشته‌ها قرار گرفته‌اند.

بیمه البرز که با نماد البرز و سرمایه ۴ هزار میلیارد ریالی در بازار سرمایه کشور فعال است، از ابتدای امسال تا ۳۱ فروردین ماه، ۱.۴۶۳ میلیارد و ۶۷ میلیون ریال حق بیمه شامل قبولی اتکایی تولید کرده و درمقابل ۴۲۹ میلیارد و ۳۲۲ میلیون ریال نیز به بیمه‌گذاران خسارت پرداخت کرده است.

آمارها نشان می‌دهند، در بخش حق بیمه تولیدی، رشته ثالث با تولید 456 میلیارد و 797 میلیون ریال معادل 31 درصد کل حق بیمه‌های تولیدی در جایگاه نخست قرار گرفته است و رشته‌های درمان با 18 درصد حق بیمه‌ها معادل 265 میلیارد و 554 میلیون ریال و رشته آتش‌سوزی با 15درصد حق بیمه‌ها معادل 213 میلیارد و 626 میلیون ریال، در رتبه‌های دوم و سوم بالاترین حق بیمه‌ها در کل سبد پرتفوی البرز قرار گرفته‌اند.

در همین حال، بیمه البرز در رشته درمان بیشترین خسارت را در یک ماهه پرداخت کرده و خسارت پرداختی در این رشته 49 درصد کل خسارت‌ها معادل 210 میلیارد و 674 میلیون ریال اعلام شده است. سهم رشته ثالث اجباری در کل خسارت‌های پرداختی در فروردین‌ 99 هم 21 درصد و معادل 88 میلیارد و 242 میلیون ریال برآورد شده است. در عین حال، رشته بدنه اتومبیل هم با 12 درصد خسارت‌های پرداختی معادل 49 میلیارد و 820 میلیون ریال، سومین رشته دارای بیشترین خسارت در نخستین ماه سال‌جاری بیمه البرز بوده است. این گزارش حاکی است، البرز در بخش رشته‌های زندگی اندوخته‌دار و غیراندوخته‌دار هم در یک ماهه در مجموع، 87 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده و حدود 40 میلیارد ریال نیز به بیمه‌گذاران، خسارت پرداخت کرده است.

عناوین برگزیده