تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۰۱۶۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نحوه احراز هویت غیرحضوری در سجام اعلام شد/ شروع از هفته بعد

می متالز - مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت سهامداران عدالت، نحوه احراز هویت الکترونیکی سهامداران عدالت در سجام را اعلام کرد که از هفته آینده آغاز می‌شود.
نحوه احراز هویت غیرحضوری در سجام اعلام شد/ شروع از هفته بعد

به گزارش می متالز، علیرضا ماهیار در برنامه تلویزیونی گفت: احراز هویت الکترونیک در داخل مجموعه سپرده‌گذاری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری بررسی شد و اگر زیرساخت‌های فنی آماده شود تا یک هفته دیگر احراز هویت در سامانه سجام غیر حضوری انجام خواهد شد.

وی درباره فرایند احراز هویت الکترونیک توضیح داد: وقتی فرد در سامانه سجام ثبت نام کرد و اطلاعات هویتی از ثبت احوال، اطلاعات بانکی از سامانه بانکی، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن وی از طریق سامانه شاهکار تطبیق داده شد برای احراز هویت می‌تواند از طریق این زیر ساخت‌ها به صورت الکترونیکی اقدام کند.

این مقام مسئول ادامه داد: وقتی فرد وارد این زیر ساخت می‌شود بر اساس رمز یک بار مصرفی که صادر می‌شود وارد سیستم شده و در مرحله اول عکس وی با تصویر بر روی کارت ملی تطابق داده می‌شود. این تطابق مبتنی بر الگوریتم‌هایی پیچیده است و قطعاً دقت‌هایی دارد و ممکن است خطاهایی نیز داشته باشد. نکته دوم این است که کارت ملی فرد اسکن شده و تصویر آن با تصویر کارت ملی که نزد ثبت احوال است بررسی می‌شود.

ماهیار افزود: در گام بعدی از کاربر خواسته می‌شود از خود فیلم سلفی  (خویش انداز) گرفته و متن تصادفی که ظاهر می‌شود را بخواند. در این مرحله از زوایای مختلف ؛ نحوه بیان فرد سنجیده می‌شود و با الگوی اعلامی مقایسه می‌شود که آیا این ویدئو بصورت زنده گرفته شده و آیا این جمله‌ها بطور صحیح گفته شده است یا خیر؟

وی توضیح داد: در نهایت، کاربر با امضای الکترونیکی اقدام به ارسال به سجام می‌ کند. برای کنترل‌های بیشتر از اپراتورهای آفلاین هم استفاده شده است. این اپراتورها در بازه‌های زمانی مخالف اطلاعات کاربر را بررسی می‌کنند و پس از اینکه مطمئن شدند شماره موبایل و آدرس فرد به نام آن فرد بوده و اطلاعات هویتی هم بصورت‌کامل احراز شد اگر مشکلی وجود نداشته باشد این فرد به عنوان فرد سجامی معرفی می‌شود.

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده