تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۱۰۱۷۸۷
سرویس خبر : انرژی

عراق با کاهش یک میلیون بشکه در روز از تولید نفت خود مشکل دارد

می متالز - بغداد هنوز با شرکت‌های بزرگ نفت فعال در کشور خود در مورد کاهش یک میلیون بشکه در روز معادل ۲۳ درصد تولید به توافق نرسیده است.
عراق با کاهش یک میلیون بشکه در روز از تولید نفت خود مشکل دارد

به گزارش می متالز، عراق سعی می‌کند تولید نفت خود را از اول ماه مه طبق قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش یک میلیون بشکه در روز معادل ۲۳ درصد کاهش دهد ولی بغداد هنوز با شرکت‌های بزرگ نفت خود در این مورد به توافق نرسیده است.

شرکت‌های بزرگی مثل بی‌پی، اکسون موبیل، لوک اویل و انی سهم بزرگی از تولید نفت عراق را بر عهده دارند ولی تا حالا با درخواست این کشور برای کاهش تولید مخالفت کرده‌اند.

اگر عراق نتواند کاملا به تعهد خود برای کاهش تولید پایبند بماند، تلاش گروه اوپک پلاس برای ۷/ ۹ میلیون بشکه کاهش تولید در روز بی‌نتیجه خواهد ماند.

یکی از مقامات ارشد شرکت نفت بصره که بخشی از این مذاکرات است می‌گوید: «مذاکره با شرکت‌های خارجی همچنان ادامه دارد و ما سعی می‌کنیم بدون وارد آوردن فشار مالی بر عراق، به یک توافق برای کاهش تولید با آنها برسیم.» به گفته این مقام عراقی، مذاکرات بر مقدار کاهش تولید هر شرکت و مدت زمان آن متمرکز شده است. وی گفت: پاسخ‌های مثبتی از طرف دو شرکتی که در بصره فعالیت می‌کنند در مورد کاهش تولید دریافت شده است و پیشنهاد شده طی زمان محدودیت تولید، بر روی تعمیر و نگهداری میادین نفتی کار شود.

وزارت نفت عراق به شرکت نفت بصره دستور داده حداقل ۷۰۰ هزار بشکه در روز از تولید میادین نفتی خود کم کند. این میادین نفتی شامل میادینی هم می‌شود که زیر نظر شرکت‌های نفت داخلی عراق اداره می‌شوند. نحوه تقسیم کاهش تولید بین شرکت‌های خارجی هنوز مشخص نیست.

عناوین برگزیده