تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۸
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۱۰۲۰۹۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
استاد دانشگاه عنوان کرد:

دلایل افزایش قیمت پراید/ دولت شرایط سخت تری برای خرید خودرو وضع کند

می متالز - استاد دانشگاه با اشاره به دلایل افزایش قیمت پراید و راهکار کاهش تبعات منفی حذف یک خودرو در بازار گفت: دولت برای کوتاه شدن دست سودجویان باید شرایط سخت تری برای خرید خودرو وضع کند.
دلایل افزایش قیمت پراید/ دولت شرایط سخت تری برای خرید خودرو وضع کند

به گزارش می متالز، امرالله امینی با بیان اینکه شرکت های خودروسازی به جهت رعایت مسایل زیست محیطی و رعایت استانداردها مجبور به حذف برخی از خودروهای قدیمی از خطوط تولید هستند، گفت: در اقتصادی که نقدینگی مردم زیاد باشد میل برای خرید کالاهای سرمایه ای چون خودرو افزایش پیدا می کند لذا حذف هر گونه خودرو و نگرانی از کمبود خودرو در شرایط تحریم باعث خواهد شد تا قیمت ها بالا برود.

وی افزود: برای کاهش تبعات منفی حذف یک خودرو در بازار، جایگزینی محصول جدید و جلوگیری از فعالیت سودجویان ضروری است. اگر نقدینگی جامعه کنترل و سرمایه مردم در مسیر درستی هدایت شده بود، اکنون شاهد بهم ریختگی بازارهای چون خودرو نبودیم. لذا در مقطع فعلی و برون رفت از رشد قیمت ها دو شرکت خودروسازی باید سطح عرضه محصولات را بالا ببرند تا مردم نسبت به آرامش بازار اطمینان پیدا کنند.

امینی ادامه داد: از آنجا که نقدینگی مردم زیاد است و سودجویان همیشه در بازارهایی مانند ارز، طلا و خودرو فعال هستند، افزایش قیمت خودرو قابل پیش بینی بود. جایگزینی خودروها و افزایش میزان تولید خودروسازان به دلیل تحریم بسیار دشوار است. با وجود شرایط تحریمی و سایر چالش ها خودروسازان و قطعه سازان چاره ای جز افزایش تولید ندارند. برای اینکه دست سودجویان از بازار خودرو کوتاه شود، بهتر است دولت شرایط سخت تری را برای خرید خودرو وضع کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده