تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۰۲۳۶۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بهره‌برداری از طرح‌های ملی صنعت مس ایران

می متالز - 4 طرح‌ ملی صنایع مس ایران ازطریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور به بهره برداری رسید.
بهره‌برداری از طرح‌های ملی صنعت مس ایران

به گزارش می متالز، در این طرح ها، ابتدا طرح توسعه ذوب خاتون آباد به بهره برداری رسید که منجر به افزایش 50 درصدی تولید مس آندی می شود.

همچنین عملیات اجرایی احداث انبار کنستانتره مس آغاز شد.

احداث کارخانه اسید سولفوریک خاتون‌آباد نیز با ظرفیت تولید 600 هزار تن اسید سولفوریک در سال افتتاح شد.

احداث کارخانه اکسیژن با سرمایه‌گذاری ارزی 34 میلیون یورو و ریالی 35 میلیارد تومان از دیگر طرح های افتتاحی امروز بود.

رئیس جمهور افتتاح طرح های بزرگ معدنی در استان کرمان را تحولی بزرگ و پاسخی قاطع به استکبار جهانی خواند و گفت: به رغم همه فشارها و توطئه ها ما کشورمان را پیش می بریم، طرح های مان را تکمیل و صادرات را پررونق می کنیم. 

روحانی در مراسم بهره برداری از طرح های ملی صنعت مس با اشاره به افتتاح 4 طرح بزرگ در استان کرمان تصریح کرد: در بخش فلزات، فولاد، مس و آلومینیوم در کشورمان هم نیازهای داخلی را تامین می کنند و هم موجب صادرات می شوند.

رئیس جمهور به آمار ارائه شده از سوی استاندار کرمان اشاره کرد و افزود: استاندار کرمان آمار بسیار خوبی ارائه کردند؛ در سال قبل به ارزش 26 هزار میلیارد تومان طرح در استان کرمان در بخش معادن و صنایع معدنی افتتاح شد و نوید دادند که مجموعا تا پایان امسال حدود 30 هزار میلیارد تومان طرح به افتتاح خواهد رسید.

وزیر صمت هم در مراسم بهره برداری از این طرح ها از اکتشافات معادن مس در استان های مختلف کشور خبر داد و گفت: سال گذشته 470 میلیون تن ماده معدنی در کشور استخراج شد.

وزیر صنعت در این مراسم گفت: ایران جزء 10 کشور برتر معدنی جهان است.

وزیر صنعت افزود: با هماهنگی وزارت اقتصاد بخشی از سهام معادن در بورس عرضه خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن، تجارت گفت: خام فروشی در هفت سال اخیر روند کاهش داشته است. از سال 86 تا 94 بیست و سه میلیون تن سنگ آهن صادر می شد، این رقم با وجود افزایش تولید، امروز 6 میلیون تن است.

وی گفت: توسعه معادن زمان بر است با این حال سال گذشته اکتشافات بسیار خوبی در کشور انجام شده و کشفیات ما به اندازه کل اکتشاف کشور از ابتدا تاکنون بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که امسال و سال آینده معدن به جایگاه واقعی خود نزدیک خواهد شد، افزود: هم اکنون کشور ما 68 نوع ماده معدنی دارد.

رحمانی گفت: ظرفیت های موجود معدنی کشور ما را بر آن داشته تا ضمن بهره گیری از امکانات معدنی نسبت به توسعه صنایع معدنی نیز اقدام کنیم به گونه ای که امروز به یکی از کشورهای صاحب نام در این عرصه تبدیل شده ایم.

وی افزود: هم اکنون بسیاری از دانش های فنی مورد نیاز در اکتشاف و توسعه معادن و صنایع فلزی را کسب کرده و بومی سازی کرده ایم تا آنجا که از یک وارد کننده به صادر کننده تبدیل شده ایم.

منبع: شبکه خبر
عناوین برگزیده