تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۰۲۷۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو:

واگذاری ایمیدرو امکان‌پذیر نیست/ واگذاری سهام فولاد مبارکه و ملی مس تا دو ماه آینده

می متالز - مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو، خارج شدن واگذاری ایمیدرو از دستور کار هیات‌ دولت را تایید کرد و گفت: ایمیدرو جنبه حاکمیتی و وظیفه کمک به بخش خصوصی را برعهده دارد؛ بنابراین واگذاری سهام آن به سادگی امکان‌پذیر نیست. با این حال بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار است که تا دو ماه آینده، سهام شرکت‌های فولاد مبارکه و ملی مس واگذار شود.
واگذاری ایمیدرو امکان‌پذیر نیست/ واگذاری سهام فولاد مبارکه و ملی مس تا دو ماه آینده

به گزارش می متالز، امیر صباغ، اظهار داشت: این سازمان مشمول شرکت‌های سودده و زیان‌ده بوده و جنبه حاکمیتی دارد؛ بنابراین واگذاری سهام آن به سادگی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای از طرف دولت وظیفه هدایت، ارائه اطلاعات و کمک به بخش خصوصی را برعهده دارد؛ به عبارتی این سازمان وظیفه دارد در حوزه معدن و صنایع معدنی سرمایه‌گذاری کرده و به بهبود شرایط تولید کمک کند.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: بر این اساس، سازمان توسعه و نوسازی معادن دارای قانون مصوب مجلس است، پس ایمیدرو جایگاهی قانونی داشته و وظیفه توسعه این بخش را بر عهده دارد. این به معنای آن است که این سازمان ذات دولتی داشته و نمی‌توان آن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

صباغ بیان کرد: در مرحله اول، ۱۷.۱ درصد از سهام شرکت فولاد مبارکه و ۱۲ درصد از سهام شرکت ملی مس به ایمیدرو تعلق دارد که البته قرار است بر اساس مصوبه مجلس، سهام این دو شرکت تا دوماه آینده واگذار شود.

واگذاری ایدرو و ایمیدرو در واگذاری‌های جدید دولت مطرح شد که قرار بود به صورت صندوق‌های معامله‌پذیر در بورس «ETF» به بخش خصوصی واگذار شود؛ این در حالی است که ایدرو و ایمیدرو زات کاملا دولتی داشته و خصوصی‌سازی آن معنایی ندارد. این دو سازمان برای حمایت کشور از بخش خصوصی بنا شدند و خصوصی‌سازی آن‌ها می‌تواند به معنای نابودی بخش تولید باشد.

عناوین برگزیده