تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۰۲۷۳۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تکمیل ۴۵۱طرح با ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در بردسکن گفت: تاپایان امسال ۴۵۱طرح نیمه تمام صنایع معدنی و غیر معدنی استان با پیشرفت بالای ۵۰درصد تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
تکمیل ۴۵۱طرح با ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال

به گزارش می متالز، مهندس محمدرضا مس فروش در حاشیه بازدید از کارخانه طلا و فرآوری مس شهرستان بردسکن گفت: تمام عزم و همت مسوولان براین است که این تعداد پروژه تاپایان امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی سرمایه گذاری در این پروژه ها را 5هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخش عظیمی از این پروژه ها در منطقه ترشیز و شهرستان بردسکن است که نگاه و رویکرد ما با توجه به منویات مقام معظم رهبری جهش تولید و در حوزه بازرگانی و اشتغال است.

وی بیان کرد: خوشبختانه شهرستان بردسکن در حوزه معادن در استان ممتاز است و ضرورت دارد در حوزه بازرگانی و صنعت مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی این خبر را هم داد که شرکت مس ایران در آینده نه چندان دور با اجرای یک طرح بزرگ معدنی و صنایع معدنی در منطقه بردسکن در حوزه اکتشاف و استخراج و فراآیند تولید سرمایه گذاری 100هزار میلیارد تومانی انجام خواهد داد که این منطقه را به لحاظ اقتصادی متحول و زنجیره ارزشمندی را ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین گفت: بیش از 40پروژه دیگر در استان وجود دارد که جواز تاسیس آنها صادر شده است ولی تا کنون هیچ عملیات اجرایی در آنها صورت نگرفته است.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی با اشاره به بیماری کرونا و آسیب رساندن به واحدهای صنعتی و صنفی استان گفت: بخشی از تامین اقلام بهداشتی به سازمان صمت گذاشته شد و 700هزار ماسک اهدایی وزارت صنعت به استان تزریق شد و بین دانشگاه های علوم پزشکی استان توزیع شد.

وی عنوان کرد: به لحاظ تولید ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده در استان هیچ گونه مشکلی نداریم و حتی به استانهای دیگر نیز ارسال می شود.

مس فروش افزود: به منظور تامین بخشی از خسارت ناشی از کرونا به واحدهای صنعتی و صنفی که منجر به تعطیلی شده اند علاوه بر تخفیف و مزایای بیمه ای و مالیاتی 75هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اختصاص داده شده است که سهم استانها ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی و صنفی به ازای هر کارگر به شرط عدم تعدیل نیرو 12میلیون تومان می باشد که به کارفرما پرداخت می شود.

عناوین برگزیده