تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۱۰۲۹۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزارت صنعت اعلام کرد:

ترغیب شرکت ها برای عرضه اولیه سهام و مهمترین مانع پذیرش در بورس

می متالز - معاون وزارت صنعت با اشاره به ترغیب شرکت های صنعتی و معدنی به ورود به بورس و عرضه اولیه سهام، مهمترین مانع پذیرش شرکت ها را اعلام کرد.
ترغیب شرکت ها برای عرضه اولیه سهام و مهمترین مانع پذیرش در بورس

به گزارش می متالز،  سعید زرندی از برنامه وزارت صنعت برای ترغیب شرکت های صنعتی و معدنی به ورود به بورس و عرضه اولیه سهام و وجود برخی موانع برای پذیرش در بازار سرمایه خبر داد و گفت: از دغدغه‌های شرکت‌ها برای ورود به بورس، بررسی صورت های مالی سال‌های گذشته  است که منجر به تردید یا عدم رغبت بنگاه‌ها برای ورود می‌شود.

وی ادامه داد: اگر سیاست ها و مقررات مالیاتی همراهی کند و پس از پذیرش شرکت ها در بورس، سازمان مالیاتی به صورت های مالی سال‌های گذشته ورود نکند شرکت‌های بیشتری علاقه مند به ورود به بورس خواهند بود. در این میان شفافیت مالی، لازمه حضور شرکت ها بوده و این موضوع باید مدنظر بنگاه های صنعتی باشد.

این مقام مسوول افزود: سیاست وزارت صنعت، استفاده از ابزارهای نوین مانند انواع اوراق، ایجاد صندوق های سرمایه گذاری خصوصی(pe)، صندوق جسورانه، تامین مالی جمعی، لیزینگ و تامین مالی و... برای تامین مالی بخش تولید و با هدف جذب نقدینگی سرگردان است اما لازمه تحقق آن تغییر نگاه فعالان اقتصادی، صنعتی، معدنی و متولیان و دست اندرکاران بازار پول و بازار سرمایه است.

به گفته زرندی، دفتر سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی معاونت طرح و برنامه که در سال گذشته در ساختار وزارت صنعت ایجاد شد، آماده مشاوره و هماهنگی برای شرکت‌ها جهت حضور در بازار سرمایه و استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده