تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۴
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۰۳۰۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نارضایتی کامیون داران از صف ۲۰کیلومتری کامیون‌ها در مرز باشماق

می متالز - کردستان در چند روز گذشته صف ۲۰ کیلومتری کامیون از گمرک باشماق تا نزدیک سه راه نی مریوان (ورودی شهر مریوان) کشیده شده بود که موجب نارضایتی تعداد زیادی از کامیون داران است.
نارضایتی کامیون داران از صف ۲۰کیلومتری کامیون‌ها در مرز باشماق

به گزارش می متالز، روز گذشته ویدیویی در ایسنا منتشر شد که صف چند کیلومتری کامیون‌های حامل بار در مرز باشماق را که در انتظار تخلیه بار خود هستند نشان می‌داد.

در این ویدیو یکی از راننده کامیون‌ها می گوید که چند روز است که در انتظار رسیدن به گمرک باشماق و تخلیه بار خود است اما متاسفانه تعدادی از کامیون‌ها نوبت را رعایت نمی‌کنند و هیچ کس نظارتی بر این امر ندارد.

این راننده کامیون از گرفتن حق حساب از تعدادی از کامیوانداران گله دارد و از مسوولان می‌خواهد هرچه زودتر به این وضعیت رسیدگی کنند.

فرید حق پناه، مدیرکل گمرک باشماق مریوان با اشاره به تشکیل صف کامیون‌ها در مرز باشماق اظهار کرد: به دلیل بسته بودن بسیاری از مبادی مرزی  با اقلیم کردستان، کلیه‌ی کامیون‌های ترانزیتی به سه مرز پرویزخان، باشماق و تمرچین روی آورده‌اند.

وی افزود: اکنون با توجه به افزایش حضور کامیون‌ها در باشماق، صادرات و حجم کار این کمرگ حدود ۲.۵ برابر رشد داشته است.

مدیرکل کمرگ باشماق تصریح کرد: از دیروز و با آغاز فعالیت بازارچه‌های شوشمی، شیخ صله و کیله شاهد کاهش ترافیک کامیون‌ها در مرز باشماق خواهیم بود.

وی عنوان کرد: اکنون روزانه بیش از یک هزار کامیون از مرز باشماق ترخیص می‌شوند.

حق پناه با بیان اینکه درصورت گشایش مرزهای دیگر از حجم ترافیک در سه مرز پرویزخان، باشماق و تمرچین کاسته خواهد شد، یادآور شد: در روزهای گذشته صف کامیون‌ها در باشماق به حدود ۲۰ کیلومتر رسیده بود که اکنون این صف تا حدود ۱۰ کیلومتر کاهش داشته است‌.

در چند روز گذشته صف ۲۰ کیلومتری کامیون از گمرک باشماق تا نزدیک سه راه نی مریوان (ورودی شهر مریوان) کشیده شده بود که موجب نارضایتی تعداد زیادی از کامیون داران است.

عبور از این صف و تخلیه بار به زمانی ۴ روزه نیازمند است که با توجه به وجود مواد فاسد شدنی، مستلزم توجه نهادهای مربوطه جهت کنترل این وضع و جلوگیری از وارد آمدن ضرر به تولیدکنندگان و تجار است.

منبع: قلم
عناوین برگزیده