به گزارش می متالز، مهدی یحیایی با اعلام این خبر اظهار کرد: از مجموع تعداد شکایات دریافتی ، ۲هزار و ۶۶۹گزارش به صورت تلفنی ، ۷۴ گزارش حضوری و ۹۶۵ گزارش نیز به صورت کتبی ارسال شده است.
وی همچنین اذعان کرد: از مجموع این شکایات دریافتی ، تعداد ۳ هزار و ۴۸۵ مورد توسط بازرسان و کارشناسان سازمان مورد رسیدگی قرار گرفته است که ۹۴درصد کل شکایات را شامل می شود.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از مجموع گزارشات دریافتی، تعداد ۲هزار و ۷۶ مورد با رسیدگی کارشناسان و بازرسان منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شدند که ۵۶ درصد کل شکایات را شامل می شود که جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی ادامه داد: تعداد یک هزار و ۴۰۹ گزارش پس از بررسی های نهایی غیر متخلف شناخته شده و ۲۲۰ مورد نیز در دست بررسی می باشد.
یحیایی با اشاره به فعالیت ۱۹۵ ناظر افتخاری در استان سمنان اظهار داشت: از مجموع این تعداد شکایات در سال گذشته، یک هزار و ۶۶۸ مورد از سوی ناظران افتخاری به ستاد خبری سازمان اعلام شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان یادآور شد: هم استانی ها می توانند شکایات و گزارشات خود را اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.