تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۲
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۰۳۰۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان خبر داد:

رسیدگی به ۹۴ درصد شکایات مردمی در سال 98

می متالز - ‪معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از گزارش بیش از سه هزار و ۷۰۰ مورد شکایت مردمی در خصوص تخلفات واحدهای صنفی به ستادهای خبری این سازمان در طول سال 98 خبر داد.
رسیدگی به ۹۴ درصد شکایات مردمی در سال 98

به گزارش می متالز، مهدی یحیایی با اعلام این خبر اظهار کرد: از مجموع تعداد شکایات دریافتی ، ۲هزار و ۶۶۹گزارش به صورت تلفنی ، ۷۴ گزارش حضوری و ۹۶۵ گزارش نیز به صورت کتبی ارسال شده است.

وی همچنین اذعان کرد: از مجموع این شکایات دریافتی ، تعداد ۳ هزار و ۴۸۵ مورد توسط بازرسان و کارشناسان سازمان مورد رسیدگی قرار گرفته است که ۹۴درصد کل شکایات را شامل می شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از مجموع گزارشات دریافتی، تعداد ۲هزار و ۷۶ مورد با رسیدگی کارشناسان و بازرسان منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی شدند که ۵۶ درصد کل شکایات را شامل می شود که جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ادامه داد: تعداد یک هزار و ۴۰۹ گزارش پس از بررسی های نهایی غیر متخلف شناخته شده و ۲۲۰ مورد نیز در دست بررسی می باشد.

یحیایی با اشاره به فعالیت ۱۹۵ ناظر افتخاری در استان سمنان اظهار داشت: از مجموع این تعداد شکایات در سال گذشته، یک هزار و ۶۶۸ مورد از سوی ناظران افتخاری به ستاد خبری سازمان اعلام شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان یادآور شد: هم استانی ها می توانند شکایات و گزارشات خود را اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

عناوین برگزیده