به گزارش می متالز، رضا شیوا در خصوص علت افزایش بیشتر قیمت محصولات سایپا نسبت به ایران خودرو، افزود: در بهمن ماه 1397 محصولات ایران خودرو 84 درصد و محصولات سایپا 64 درصد افزایش قیمت داشته است و به همین جهت در تصمیم جدید شورای رقابت این بار رای به افزایش قیمت محصولات سایپا داده شد.
وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد، گفت: با استفاده از روش های سه گانه فروش شامل فروش فوقالعاده، پیش فروش و روش مشارکت در تولید، مصرف کننده واقعی مشخص می شود و قیمتهای واقعی نیز در بازار خود را نشان خواهد داد.
رییس شورای رقابت ادامه داد: در همین راستا نرخ بهره وری را که باید 2.5 درصد کاهش می دادیم برای رساندن خودرو به دست مصرف کننده واقعی به صفر رساندیم.
شیوا تصریح کرد: البته مراجع نظارتی باید در میدان باشند و بر عملیاتی شدن روش های فروش و بازار خودرو نظارت داشته باشند تا دلالان و سودجویان نتوانند عرض اندام کنند.