تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۱۰۳۲۴۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

گزارش دو فعال بازار خودرو از آغاز ریزش قیمت ها و عرضه محصولات احتکاری

می متالز - دو فعال بازار خودرو از آغاز ریزش قیمت ها و ثبت راکد ترین روز خبر داد و اعلام کردند: از ظهر امروز عرضه محصولات احتکاری شروع می شود.
گزارش دو فعال بازار خودرو از آغاز ریزش قیمت ها و عرضه محصولات احتکاری

به گزارش می متالز، مجید شریفی از فعالان بازار خودرو درباره روندی که این بازار طی یک الی دو روز گذشته طی کرده، گفت: ریزش قیمت خودرو  آغاز شده و همه به دنبال فروش خودروهایی هستند که از مدت ها پیش با هدف کسب سود خریداری کرده بودند. از صبح امروز قیمت‌گیری از بازار خودرو کاهش یافته و قیمت ها همچنان در مسیر کاهش است.

وی افزود: محصولات ایران خودرو ۱۰ درصد و محصولات سایپا ۲۳ درصد رشد قیمت خواهد یافت و این اعداد در قیاس با شایعه‌هایی که در بازار وجود داشت بسیار کمتر است. در بازار افزایش قیمت بین ۳۰ تا ۴۰ درصد شنیده شده بود با افزایشی که ستاد تنظیم بازار اعلام کرد، دیگر فردی برای خرید احتکاری اقدام نمی‌کند البته ادامه این روند در شرایطی خواهد بود که شرکت‌های خودروسازی با سرعت خودرو وارد بازار کنند.

امیرجواد مرادی از دیگر فعالان بازار خودرو هم گفت: بعد از مدت ها بازار به آرامش رسید و قیمت در مسیر درست قرار گرفت. رشد قیمت ها که از بعد از تعطیلات نوروز رخ داد، کسب و کار فعالان  این حوزه را به شدت تحت تاثیر قرار داد و میزان فروش خودرو به کمترین عدد ممکن رسید به گونه ای که سه روز پیش راکد ترین روز بازار خودرو ثبت شد.

وی افزود: با واقعی شدن قیمت خودرو به خداحافظی دلالان از بازار خودرو نزدیک می شویم. با حضور سودجویان نمایشگاه داران و مردم به شدت متضرر شدند امیدواریم با افزایش میان عرضه و پیش فروش خودرو بازار به روال عادی بازگردد. از ظهر امروز شاهد عرضه خودروهای احتکاری هستیم از آنجا که خرید و فروش خودرو طی چند روز اخیر افت داشته و قیمت ها کاهشی شده، دلالان و سودجویان نسبت به عرضه خودرو در بازار اقدام کردند. از نهادهای نظارتی درخواست می شود نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند تا سوء استفاده از بازار خودرو به حداقل برسد و سودهای میلیونی وارد جیب سوجویان و واسطه ها نشود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده