به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، خداوندگار اختاپوس در ۲۴-۱ توانست وزیر سمیه نشین را به مرخصی بفرست تا فردی به صندلی داغی تکیه زند که افکار او، مخالفت ۱۰۰درصدی واردات خودرو و حتی تولید مشترک خودروسازان بوده البته کمی محافظهکاری نیز چاشنی کار وزیر پیشنهادی بازرگانی «که مجلس مخالفت کرد» نیز هست.
امیدواریم که رئیس تازهوارد با تکیه خود بر این صندلی، به جنگ گرانیها رفته و کار را برای تولیدکنندگان واقعی باز کند.
میزان افزایش قیمت مصوب خودروسازان جاده مخصوص و شرط و شروط اعلام شده برای خرید و فروش خودرو، گویا کمتر از انتظارات دلالان محترم بوده. گویا اگر قیمت خودرویی بیش از ۱۰درصد از قیمت کارخانه بالاتر باشد، ممکن است در شماره گذاری با مشکل مواجه شود و به همین خاطر هم طایفه دلالان بازار خودرو امروز به شدت فروشنده بوده اند. با این حساب باید گفت اگر سهم سلبریتی جاده مخصوص صف خرید داشت، محصول تولیدی این شرکت صف فروش بود!
کارشناسان صنعت خودرو از ماهها قبل بارها هشدار داده بودند که واردات خودروی سنگین دست دوم، تولیدکنندگان خودرو سنگین را به نابودی میکشاند و نباید اجازه دهند برای تامین منافع عدهای واردکننده و سودجو، شرکتهایی که حدود نیم قرن قدمت دارند، در معرض ریسک تعطیلی کامل قرار بگیرند. اما درست در شرایطی که خودروسازان سنگین گاه حتی ماهی یک خودرو هم فروش ندارند، واردات خودروهای سنگین کار کرده در حال انجام است و تیر خلاص بر گیجگاه صنعت خودروسازی سنگین شلیک شده است.
با وجود این همه کارخانه نساجی در کشور که حتی در بورس نیز رونق و قدمت چند دههای دارند، چطور تولید چادر مشکی در برنامه قرار نگرفته را خدا داند! کشوری که حجاب جزو
پایههای اساسی آن بوده باید چادرمشکی وارداتی بیاورد و با نرخ یک میلیون تومان به فروش برساند تا سایز نساجیهای خود را روز به روز کوچکتر کند.