تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۱۰۳۴۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فرصت خروج از بازارهای حبابی مسکن و خودرو و ورود به بورس

می متالز - محسن عباسی کارشناس بازارهای مالی و مدرس دانشگاه در مورد خروج از بازارهای حبابی مسکن و خودرو و ورود به بورس یادداشتی نوشته که در زیر آمده است.
فرصت خروج از بازارهای حبابی مسکن و خودرو و ورود به بورس

به گزارش می متالز، محسن عباسی نوشت:

همین ابتدای این نوشتار بی تعارف بگویم که بازار خودرو و مسکن اگر چه با تورم عمومی پیش می رود اما در حال حاضر این افزایش قیمتها فقط به صورت اسمی اتفاق افتاده است و حجم معاملات قابل قبولی در این بازارها انجام نشده است. این افزایش قیمت در نهایت به رکود بزرگتری در این بازارها منجر می شود زیرا به دلیل افزایش نرخ بیکاری و رکود در کسب و کارها ، قدرت خرید مردم کاهش خواهد یافت و افزایش قیمت در این دو بازار باعث عدم دسترسی مردم به ملک و خودرو به دلیل کاهش قدرت خریدشان می شود. بهترین استراتژی در شرایط فعلی استفاده از فرصت پیش آمده برای خروج از این دو بازار حبابی و راکد (خروج فقط در مواردی که به قصد سرمایه گذاری خریداری شده است نه ملک و خودروی مصرفی) و تبدیل منابع در شرایط استراحت بازار سهام به پورتفوی بورسی با دید ۶ الی ۹ ماهه آینده هست. در این دوره بورس یک دوره صعود قابل توجه دیگر را تجربه خواهد کرد. هم سهام بزرگ نظیر گروههای پالایشی و بانکی و خودرو و فلزات و پتروشیمی وهم گروههای متوسط و نظیر ساختمانی ها، گروه رایانه، داروییها و حمل و نقلیها گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری هستند.

طبیعی است سایر نمادهای ارزشمند و گروههای دیگر نیز به تبع رشد بازار با افزایش قیمت مواجه خواهند شد. از فرصت پیش آمده برای بهبود سبد سرمایه گذاری خود نهایت استفاده را ببرید.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت