تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۱۰۳۵۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اقتصادی استاندار قزوین:

توسعه نیافتگی زیبنده شهرستان آوج نیست

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: توسعه نیافتگی با وجود ظرفیت‌های فراوان در بخش های گردشگری، کشاورزی و معدن شایسته و زیبنده شهرستان آوج نیست.
توسعه نیافتگی زیبنده شهرستان آوج نیست

به گزارش می متالز، عیسی قبادی عصر پنجشنبه در نشست کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آوج افزود: این شهرستان از ظرفیت های اقتصادی بالایی برخوردار است که باید با کمک مدیران دستگاه های اجرایی استان قزوین و تلاش برای جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران فعال و از آنها برای توسعه این منطقه استفاده کرد.

وی، ظرفیت های گردشگری آوج را بالا و متنوع دانست و گفت: با توسعه و تقویت زیرساخت ها در این بخش، آوج می تواند جزو یکی از قطب های گردشگری شمال غرب کشور لقب بگیرد.

قبادی بر تسریع در آزادسازی اراضی ۲۷ هکتاری مجاور پل معلق شاهدره آوج و همچنین اراضی مجاور غار عباس آباد به بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت به عنوان حلقه تکمیل کننده رونق گردشگری در این شهرستان تاکید کرد و گفت: اداره کل منابع طبیعی باید در این خصوص با سرعت بیشتری اقدام کند و میراث فرهنگی نیز در ارایه مجوزها به بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار در این نقطه با قوت عمل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین همچنین به ظرفیت های بالای آوج در حوزه پرورش دام سبک اشاره کرد و افزود: طرح پردیس دامپروی در این شهرستان باید در دستور کار قرار بگیرد که تحقق آن می تواند آوج را به یکی از مراکز تولید و عرضه گوشت ارگانیک در ایران تبدیل کند و در این خصوص باید با همکاری جهاد کشاورزی و سایر دستگاه ها مکان یابی مناسب انجام و مقدمات اجرای طرح هرچه زودتر پیگیری شود.

قبادی در ادامه با اشاره به طرح های نیمه تمام در ناحیه صنعتی آوج،گفت: در سال جهش تولید باید با پیگیری سازمان صنعت،معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی وضعیت سرمایه گذارانی که در این نقطه زمین دریافت کرده اما اقدامی برای ساخت واحدها انجام نداده اند بررسی شود و برای این کار به آنها یک مهلت ۶ ماهه ارایه شود تا اگر پس از آن اقدامی انجام نشد، اراضی واگذار شده پس گرفته و به سرمایه گذاران جدید واگذار شود.

این مسوول گفت: حل مسایل و مشکلات طرح های نیمه تمام و در حال اجرای اقتصادی شهرستان آوج را به طور ویژه پیگیری می کنیم تا زودتر به سرانجام و بهره برداری رسیده و در خدمت اقتصاد و اشتغال این منطقه قرار بگیرند.

قبادی اظهار داشت: به منظور تشویق سرمایه گذاران در حوزه کشاورزی، سقف پرداخت تسهیلات به طرح های سرمایه گذاری این حوزه در شهرستان آوج برداشته می شود.

وی در ادامه افزود: باید برای اجرای طرح های ملی در راستای توسعه آوج از ظرفیت بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت استفاده کنیم.

قبادی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه باید برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کرده و به تکریم آنها بپردازیم، افزود: تکریم سرمایه گذار باید در جای جای استان قزوین به یک فرهنگ تبدیل شود چرا که بدون توجه به این مقوله نمی توانیم در پیشبرد توسعه استان موفق عمل کنیم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین در جریان سفر یک روزه خود به آوج که با حضور جمعی از مدیران و معاونان دستگاه های اجرایی استان انجام شد همچنین از ۶ طرح صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدماتی این شهرستان شام  مجتمع اقامتی آبدرمانی الماس غرب آبگرم، روستای نمونه گردشگری چهل چشمه (قرخ بلاغ)، بازار آهن کاوه، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی آوای آوج، ناحیه صنعتی آوج و پل معلق شاهدره بازدید کرد.

شهرستان آوج به مرکزیت شهری به همین نام با ۲ بخش مرکزی و آبگرم در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

عناوین برگزیده