تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۸
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۱۰۳۶۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رسیدگی به مشکلات کارگران زغال سنگ

می متالز - امروز در جلسه ای با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور مشکلات کارگران زغال سنگ بررسی وبرای رفع ان مصویاتی به تصویب رسید.
رسیدگی به مشکلات کارگران زغال سنگ

به گزارش می متالز، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور در جمع نمایندگان کارگران و فرمانداران سه شهرستان معدنی استان، با اشاره به طرح طبقه بندی مشاغل گفت: صورتجلسه این طرح امضا شده و باید با در نظر گرفتن همه جوانب اجرایی شود و اگر لازم باشد تغییرات و بازنگریهایی  در بندهای آن هم ایجاد می‌شود.

مسروراز مدیر شرکت زغال‌سنگ خواست که در اسرع وقت، نسبت به اجرایی شدن طرح طبقه بندی و رفع ایرادات احتمالی اقدام کند.

وی با اشاره به  قراردادها خواستار ارائه طرح از سوی هیات مدیره و نمایندگان کارگری برای انعقاد قرا دادهای 5 ساله به جای قراردادهای یکساله شد.

مسروربا اشاره به شرکت دالاهو که اخیرا فعالیت‌های زغال‌سنگ به آن واگذار شده گفت: این شرکت، شرکت سرمایه گذاری صندوق فولاد است و وابسته به  بخش خصوصی نیست و اگر خصوصی بود واگذاری معادن هم بایستی از طریق سازمان خصوصی سازی انجام می‌شد.

 وی به کارگران اطمینان داد که هرگز تعدیل نیرو نخواهیم داشت و در خصوص اعمال  ضریب سنوات کاری کارگران هم گفت: این موضوع نیازمند قانون جدید است.

سرپرست اداره کل سیاسی استانداری کرمان از کارگران و شورای کارگری بخاطر طرح مسالمت آمیز خواسته صنفی شان تشکر و قدردانی کرد و گفت: برخی معاندین بدنبال سواستفاده از این جریان داشتند که با درایت کارگران و شورای کارگری ناکام ماندند.

اشک با اشاره به جلسات برگزار شده برای پیگیری امور کارگران گفت: همه این خواسته ها به وزرای صمت و کار ارسال شده و بر اساس مصوبات کمیسیون کارگری برخی مصوبات تا پایان اردیبهشت لازم الاجراست.

برای دانلود فیلم کلیک کنید.

عناوین برگزیده