تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۰۳۷۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو صنایع و معادن مجلس:

نیاز به ادغام وزارتخانه های صنعت و تجارت است

می متالز - باستانی با اشاره به اینکه نیاز به ادغام وزارتخانه های صنعت و تجارت است، گفت: با کوچک کردن دولت می توان وزارتخانه صنعت و معدن را در هم ادغام کرد.
نیاز به ادغام وزارتخانه های صنعت و تجارت است

به گزارش می متالز، «سعید باستانی» عصر امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما دریاره تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی گفت: این طرح امروز در صحن علنی مجلس از دستور خارج شد و یکی از دلایل اصلی مخالفت دیر مطرح شدن این موضوع بوده است اما دلایلی که موافقین و مخالفین اعلام کردند این بود که این کار نیاز به کارشناسی بیشتر دارد.

عضو صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نیاز به ادغام وزارتخانه های صنعت و تجارت است، گفت: در کشورهایی که وزارتخانه ها ادغام شده اند از جمله امریکا، ژاپن استفاده از بستر مناسب است که تجارت خود را در تجارت دنیا ادغام کرده و به خوبی کنترل می کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از بسترهای بین المللی در شرایط فعلی با وجود صنایع متعدد و شرایط تحریم ها و مراودات تجاری بالا در کشور به دلیل بزرگ بودن حجم دولت امکان پذیر نیست، گفت: با کوچک کردن دولت می توان وزارتخانه صنعت و معدن را در هم ادغام کرد و خصوصی سازی را نیز ترغیب کرد تا دولت ناظر بجای دولت عامل انجام وظیفه کند.

باستانی با اشاره به اینکه شورای نگهبان مخالف در ادامه درباره ایرادات شورای نگهبان به زرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی گفت: ایرادات شورای نگهبان به این طرح بار مالی و دیگری مغایرت با اسناد بالادستی و حجیم شدن دولت بود بنابراین با توجه به زمان یکساله دولت فعلی این کار عملی نیست و فایده ای ندارد.

عناوین برگزیده