تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۴
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۰۳۷۸۶
بدقولی سازمان هواپیمایی و راه‌آهن‌؛

60 درصد مبالغ بلیت‌های فروخته شده بازگردانده شد‌

می متالز - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: سازمان هواپیمایی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای بازپرداخت هزینه‌های بلیت‌های فروخته شده بدقولی کردند.
60 درصد مبالغ بلیت‌های فروخته شده بازگردانده شد‌

به گزارش می متالز، علیرضا ایزدی ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه گردشگری استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح‌های گرشگری سبب پیشرفت استان می‌شود اظهار داشت: 25 طرح برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در این جلسه مطرح شد و 1 طرح از 25 طرح مشروط شد و مابقی دارای سرمایه‌گذار بخش خصوصی با تمکن مالی و اهلیت هستند، سرمایه‌گذاری در بخش بوم‌گردی معمولا با هدف اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با تمامی مشکلات موجود نسبت به سایر صنایع کمتر است و در آینده و درحال حاضر کم‌ریسک‌ترین، پرسودترین سرمایه‌گذاری متعلق به حوزه خدمات و گردشگری است و همچنین افزایش میزان اشتغال در حوزه گردشگری نیز بیشتر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: حام چهارسوق استان مرکزی یکی از حمام‌های قدیمی و قاجاری است که خرابی آن بسیار بد بود ولی مرمت آن به بخش خصوصی سپرده شده و تا به امروز وظایف خود را به خوبی انجام دادند و پس از اتمام کار مرمت مجموعه سفره‌خانه سنتی ایجاد می شود.

ایزدی بیان کرد: مجموعه دفاتر خدمات مسافرتی همانند سایر مشاغل هنگام شیوع کرونا تعطیل شدند و تقریبا یک هفته این مجموعه‌ها بازگشایی شدند و همچنین قبل از سال 99 سازمان هواپیمایی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای بازپرداخت هزینه‌های بلیط‌های فروخته شده  بدقولی کردند.

وی عنوان کرد: از طریق رسانه اعلام شد که مردم برای دریافت پول‌های بلیت خود به آژانس هواپیمایی مراجعه کنند و هیچ گلایه‌ای از مردم وجود ندارد و آژانس هوایی مجبور به بازگرداندن مبالغ شدند در صورتی که بازگشت مبالغ از سوی سازمان هواپیمایی و راه آهن انجام نشده بود و این مجموعه‌ها صرفا به منظور مشتری‌مداری مبالغ بلیت‌های فروخته شده را از مبالغ شخصی خود پرداخت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: تا به امروز سازمان هواپیمایی و راه‌آهن حدود 60 درصد مبالغ را بازگرداند و  پرداخت مابقی مبالغ را وابسته به دریافت تسهیلات دانسته‌اند.

ایزدی افزود: با شیوع کرونا سایر صنایع و واحدهای تولیدی رشد منفی نداشته‌اند اما متاسفانه بخش خدمات و گردشگری با رشد منفی مواجه شد.

وی تصریح کرد: ضرورت بازگشایی و فعالیت یک هتل یا آژانس مسافرتی حضور مدیر فنی است و در صورت عدم حضور این فرد هیچ مجوزی صادر نمی‌شود و مدیران این مجموعه‌ها مجبور به پرداخت حقوق این افراد هستند در صورتی که هیچ در آمدی طی چند ماه اخیر نداشتند.

عناوین برگزیده