تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۶۲۴
کد خبر: ۱۰۳۸۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرماندار اسدآباد خبر داد:

افتتاح کارخانه کنسانتره شایان صنعت اسدآباد در هفته دولت

می متالز - فرماندار شهرستان اسدآباد از افتتاح و بهره برداری کارخانه کنسانتره شایان صنعت شهرستان در هفته دولت امسال خبر داد.
افتتاح کارخانه کنسانتره شایان صنعت اسدآباد در هفته دولت

به گزارش می متالز، مجید درویشی سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید میدانی مدیر صندوق کارآفرین استان همدان برای رسیدگی به مشکلات نقدینگی و دریافت تسهیلات برای کارخانه کنسانتره، شرکت تن سان طب و کارگاه تولید کتیبه پرده اظهار کرد: در حال حاضر این طرح دارای ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و تاکنون برای طرح فوق افزون بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تقریباً تمامی ماشین آلات کارخانه نصب شده و آماده بهره برداری است، افزود: طرح فوق برای تکمیل و بهره برداری به سرمایه در گردش ۱۵ میلیارد تومانی نیاز داشته که منتظر تصویب مبلغ تسهیلات درخواستی است که با تصویب تسهیلات درخواستی برای دریافت به بانک معرفی خواهد شد.

درویشی ظرفیت اسمی این کارخانه را ۱۰۰ هزار تن و ظرفیت سالیانه آن را ۲۵۰ هزار تن برشمرد و ادامه داد: با دریافت تسهیلات درخواستی طرح فوق ظرف یک ماه آینده آماده بهره برداری آزمایشی و بلافاصله آماده تولید بوده و در تولید دارای محدودیت نیست.

وی با بیان اینکه با افتتاح فاز اول طرح برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود، یادآور شد: طرح توسعه طرح نیز موجب افزایش ۴۰ درصدی تعداد شغل های مستقیم این کارخانه خواهد بود.

کارخانه شرکت کنسانتره شایان صنعت گلدره به عنوان سومین کارخانه کنسانتره اسدآباد بعد از کارخانه کنسانتره حسن آباد امام و بهمن دره بوده که به گفته فرماندار اسدآباد این کارخانه های صنعتی به همراه کارخانه فرومنگنز و گندله از نقش مؤثری در تبدیل شدن شهرستان به قطب صنعتی خواهند داشت.

کارگاه تولید کتیبه پرده پارادایس نرسیده به روستای موسی آباد و وندرآباد شهرستان دومین طرحی بود که توسط مدیر صندوق کار آفرین استان همدان و فرماندار شهرستان مورد بازدید قرار گرفت.

فرماندار شهرستان اسدآباد در بازدید این طرح نیز گفت: متقاضی طرح فوق برای تکمیل و توسعه کارگاه به ۴.۵ تا ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تصویب و اخذ این میزان تسهیلات برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال به همراه خواهد داشت.

مجید درویشی در بازدید از شرکت تن سان طب هگمتانه شهرستان نیز بیان کرد: شرکت تن سان طب تنها تولیدکننده در زمینه محصولات ارتوپدی شهرستان اسدآباد بوده که محصولات بسیاری را طبق استانداردهای لازم تولید می کند.

وی با اشاره به تأسیس این شرکت در سال ۹۴ و بهره برداری کامل آن در سال ۹۵ تصریح کرد: محصولات این شرکت با برند «تنکو، TANCO» به بازار عرضه می شوند و در حال حاضر برای طرح توسعه طرح فوق متقاضی این کارگاه به ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بوده که در صورت اخذ این تسهیلات برای ۴۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

مشتری مداری، اشتغال آفرینی و انعطاف پذیری در انجام فعالیت ها از ارزش های این شرکت به شمار می رود.

عناوین برگزیده