تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۰
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۰۳۸۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

چین در آوریل حدود ۷۵۲ هزار و ۴۰۰ تن کاتد مس تولید کرد

می متالز - تولید کاتد مس چین در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن افزایش داشت؛ واحدهای ذوب، تولید را از سر گرفتند و ظرفیت‌های جدید نیز با کاهش شیوع کروناویروس در این کشور، افزایش بیشتری داشت.
چین در آوریل حدود ۷۵۲ هزار و ۴۰۰ تن کاتد مس تولید کرد

به گزارش می متالز، آخرین نظرسنجی‌های SMM نشان می‌دهد که چین در ماه آوریل حدود ۷۵۲ هزار و ۴۰۰ تن کاتد مس تولید کرد که نسبت به ماه پیش از آن ۱.۱۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۵ درصد رشد داشت. افزایش تولید نسبت به سال گذشته عمدتا به دلیل کاهش تولید سال گذشته ناشی از فشردگی عملیات تعمیر و نگهداری در فصل دوم بود.

کل تولید در ۴ ماه نخست سال جاری به ۲.۹۱ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۰.۲۸ درصدی داشت.

مشکلات عملیاتی واحدهای ذوب چین در ماه آوریل با افزایش قیمت اسید سولفوریک پس از بهبود مصرف، کاهش داشت. فروش تخفیفی اسید سولفوریک در بسیاری از مناطق چین به استثنای شمال این کشور، متوقف شد. با این وجود، قیمت این ماده همچنان بسیار پایین‌تر از هزینه تولید بود.

در ماه آوریل، شیوع کروناویروس در خارج از چین باعث ایجاد اختلال در عملیات معدنی و حمل و نقل از کشورهای بزرگ تولیدکننده کانسنگ به ویژه پرو شد. در نتیجه، تحویل محموله دریایی کنسانتره مس کاهش داشت و واحدهای ذوب چین نگران کمبود مواد اولیه در کوتاه‌مدت شدند. واحدهای ذوب بیشتری برای تعمیر و نگهداری در فصل دوم سال برنامه‌ریزی کرده‌اند که تاثیر منفی بر تولید کاتد مس در ماه‌های ژوئن و جولای خواهد گذاشت.

طبق برنامه‌ریزی تولید واحدهای ذوب، تولید داخلی کاتد مس در ماه مِی حدود ۷۴۰ هزار و ۱۰۰ تن تخمین زده می‌شود که نسبت به ماه گذشته ۱.۳۸ درصد کاهش خواهد داشت اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶.۸۲ درصدی خواهد داشت. کل تولید در ۵ ماه نخست سال حدود ۳.۶۴ میلیون تن تخمین زده می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۷۱ درصد رشد خواهد داشت.

کاهش تولید در ماه مِی عمدتا به دلیل تاثیر شدیدتر تعمیر و نگهداری و محدودیت عرضه مواد اولیه خواهد بود.

عناوین برگزیده