تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۶۰۴
کد خبر: ۱۰۳۸۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار حاجی آباد:

انتقال سنگ آهن معدن تنگ زاغ به شرکت ذوب آهن اصفهان/ درصدی از درآمد معدن در اختیار دهیاران روستاهای همجوار قرار می گیرد

می متالز - جهانگیری گفت: با شیوع ویروس کرونا و با تدابیر اندیشیده شده، سنگ آهن معدن تنگ زاغ به شرکت ذوب آهن اصفهان حمل می شود تا ضمن تأمین مواد اولیه از تعطیلی و بیکار شدن کارگران جلوگیری شود.
انتقال سنگ آهن معدن تنگ زاغ به شرکت ذوب آهن اصفهان/ درصدی از درآمد معدن در اختیار دهیاران روستاهای همجوار قرار می گیرد

به گزارش می متالز، حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد به همراه مدیرعامل شرکت راه‌آهن و معاون مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان بعد از بازدید میدانی از محل دپوی بار سنگ آهن معدن تنگ زاغ در ایستگاه راه آهن تزرج در نشست با اهالی روستاهای معدنوییه و برغنی با اشاره به سال جهش تولید اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور همه باید در کنار همدیگر و به یکدیگر کمک کنیم اما راضی به آسیب دیدن عده ای نیستیم.

فرماندار حاجی آباد افزود: در سال گذشته در پی درخواست های مردمی به اداره محیط زیست شهرستان دستور بررسی موضوع داده شد که طبق نظر اعلام شده از سوی کارشناسان تخلیه بار سنگ آهن هیچ ضرری به باغهای نخیلات نداشت اما با این حال اجازه نخواهیم داد آسیبی به مردم برسد.

جهانگیری با اشاره به نظر کارشناسان محیط زیست مبنی بر اینکه حریم روستا از سوی شرکت راه‌آهن رعایت شده است ادامه داد: هم اکنون کشور در تحریم و با شیوع ویروس کرونا درگیر است و با تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت، سنگ آهن معدن تنگ زاغ به شرکت ذوب آهن اصفهان حمل می شود تا ضمن تأمین مواد اولیه از تعطیلی و بیکار شدن کارگران جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان تخلیه بار در ایستگاه تزرج آلودگی و مشکلی برای نخیلات ندارد اضافه کرد: به زودی کارخانه فرآوری معدن تنگ زاغ افتتاح و درصدی از درآمد معدن را برای انجام امور عام‌المنفعه روستاهای همجوار در اختیار دهیاری قرار می گیرد.

عناوین برگزیده