تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۰
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۰۳۹۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

واحدهای ذوب نیکل چین کاهش تولید را در آوریل گزارش کردند

می متالز - چین در ماه آوریل حدود ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن نیکل تصفیه شده تولید کرد که نسبت به ماه پیش از آن افت ۷.۶۳ درصدی داشت، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴.۵۵ درصد افزایش داشت.
واحدهای ذوب نیکل چین کاهش تولید را در آوریل گزارش کردند

به گزارش می متالز، تولید نیکل تصفیه شده چین در ماه آوریل با ۷.۶۳ درصد کاهش نسبت به ماه مارس به ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴.۵۵ درصدی داشت. با وجود ثبات فعالیت واحدهای ذوب، تولید ماه آوریل به دلیل روش‌های مختلف محاسبه و نحوه گزارش برخی واحدها نسبت به ماه مارس کاهش داشت.

فعالیت بیشتر واحدهای ذوب نیکل در ماه آوریل با ثبات همراه بود. واحد ذوب گانسو تولید ماهانه ۱۳ هزار تن را حفظ کرد. واحد ذوب سین‌کیانگ تولید را اندکی نسبت به فصل نخست افزایش داد و همین روال را در ماه مِی نیز ادامه خواهد داد. تولید واحدهای ذوب جی‌لین و شاندونگ نیز ثابت بود. واحد ذوب تیانجین تغییر چندانی نسبت به ماه گذشته نداشته است، اما ممکن است به دلیل افزایش هزینه مواد اولیه و حفظ سودآوری، فعالیت خود را کاهش دهد. اما واحد ذوب گوانگشی هنوز فعالیت خط تولید نیکل تصفیه شده را از سر نگرفته است.

با رالی قیمت نیکل و تشویق واحدهای ذوب به ادامه تولید پس از کاهش اقدامات مهار کروناویروس، انتظار می‌رود که تولید نیکل تصفیه شده چین در ماه مِی به ۱۵ هزار و ۱۰۰ تن افزایش یابد. انتظار افزایش تولید در حالی است که محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از کروناویروس در خارج از چین، باعث نگرانی در خصوص عرضه مواد اولیه شده است.

عناوین برگزیده