تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۱۰۴۰۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واردات سنگ آهن ترکیه در سه ماهه اول سال کاهشی بود

می متالز - براساس اطللاعات منتشر شده از سوی موسسه آماری ترکیه (TUIK) واردات سنگ آهن ترکیه در سه ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد کاهش داشته است.
واردات سنگ آهن ترکیه در سه ماهه اول سال کاهشی بود

به گزارش می متالز، به دلیل شیوع ویروس کرونا از ماه مارس، تقاضا برای محصولات نهایی فولاد کاهش داشته و بازار صادراتی نیز ضعیف است.
برخی فولادسازان ترکیه ای شروع به کاهش تولید کرده اند و برخی دیگر نیز تعمیر و نگهداری را در پیش گرفته اند از اینرو خرید سنگ آهن از سوی این کشور کاهش یافته است.
با توجه به کاهش تدریجی شیوع بیماری و روند بهبود جهانی، فولادسازان ترکیه ای شروع به افزایش ضریب بهره گیری از ظرفیت ها در ماه می نمودند و این امر ممکن است بر تقاضای سنگ آهن تاثیر گذاشته و آنرا افزایش دهد.
گفتنی است، در سه ماهه اول سال ترکیه حدود 2 میلیون تن سنگ آهن وارد کرده بود که درمقایسه با سه ماهه اول سال گذشته با حجم واردات 2.8 میلیون تنی 28 درصد افت داشته است. ارزش این واردات حدود 200 میلیون دلار برآورد گردیده است.
در این میان تقریبا 1.14 میلیون تن سنگ آهن از برزیل، 480 هزار تن از سوئد، 220 هزار تن از روسیه و 170 هزار تن از آفریقای جنوبی وارد ترکیه شده است.

عناوین برگزیده