تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۳۸۰
کد خبر: ۱۰۴۰۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست سازمان صمت سمنان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان؛

آغاز احداث نخستین واحد فرآوری کنسانتره سنگ آهن

می متالز - مراحل مقدماتی ساخت نخستین واحد فرآوری کنسانتره سنگ آهن استان سمنان با عیار بالای ۶۰ درصد در جنوب دامغان آغاز شد.
آغاز احداث نخستین واحد فرآوری کنسانتره سنگ آهن

به گزارش می متالز، مدیر عامل شرکت کهران کویر دامغان گفت: به منظور حذف خام فروشی و تکمیل زنجیره استخراج تا فرآوری پای معدن، این طرح 50 هزار تنی با 20 درصد پیشرفت فیزیکی تا 3 ماه آینده به چرخه تولید وارد خواهد شد.
به گفته مظفری طراحی این مجموعه به دست متخصصان جوان ایرانی صورت گرفته و تمام تجهیزات تهیه شده برای خط تولید ساخت داخل است.
وی ظرفیت سنگ آهن مگنتیت معدن پنج کوه دامغان را یک میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد و افزود: هم اکنون 35 هزار تن در سال از این معدن برداشت می شود ولی به دلیل عمر زیاد معدن و برداشت ماده معدنی از عمق عیار سنگ کلوخه در حد 25 درصد است.این سرمایه گذار بخش معدن گفت: قبل از احداث کارخانه جدید، واحد سنگ شکن، هزار تن در روز این با خرد کردن و دانه بندی سایز 0 تا 10 میلیمتر، عیار سنگ آهن را به محدوده 45 تا 50 درصد و متناسب برای کارخانه های کنسانتره سطح کشور تولید می کرد، اما به علت افزایش هزینه های حمل و نقل علاوه بر خام فروشی، این محصول میانی هم توجیه فروش آنچنانی نداشت.
سازمان صنعت، معدن و تجارت برای اجرای این طرح فرآوری معدنی، از مجموعه تسهیلات صنایع روستایی، پارسال با نرخ سود 6 درصدی، وام 5 میلیارد تومانی به این معدن اختصاص داده است.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید

عناوین برگزیده