تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۰۴۰۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت معادن در اقتصاد قزوین

می متالز - هدایت الله جمالی پور گفت: ظرفیت‌های خوبی در زمینه معادن در استان قزوین وجود دارد که باید روی آن برنامه‌ریزی کنیم؛ به طوری که می‌تواند به اقتصاد کشور و استان کمک کند.
اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت معادن در اقتصاد قزوین

به گزارش می متالز، هدایت الله جمالی پور در شورای معادن استان قزوین که ظهر امروز(پنج شنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حوزه معادن در استان، مقوله مهمی است که بخشی از اقتصاد را باید با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، به بخش معادن منتقل کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در استان قزوین در زمینه معادن وجود دارد که باید روی آن برنامه‌ریزی کنیم؛ به طوری که می‌تواند به اقتصاد کشور و استان کمک کند.

استاندار قزوین در ادامه گفت: ما در زمینه جاده‌ها و مسیر تردد معادن، قوانینی داریم و در مناطقی که راه‌های روستایی را تهدید می‌کند باید راه مجزایی را برای معادن تاسیس کنیم.

این مقام مسوول عنوان کرد: اگر امکان تاسیس راه معدنی وجود ندارد؛ در این صورت باید معادن در نگه‌داشت و ترمیم جاده‌ها کمک و مشارکت کنند که باید معادن استان را در این زمینه تفکیک و بررسی کنیم.

جمالی پور تصریح کرد: وضعیت جاده‌های روستایی که در مسیر معادن قرار دارد؛ بسیار فاجعه است که می‌تواند منجر به خطر جانی برای مردم شود.

 

تامین زیرساخت‌های لازم برای راه‌های معدنی

استاندار قزوین ابراز کرد: باید بررسی کنیم که اگر معادنی دیگر بازده اقتصادی ندارند، تعطیل شوند؛ چراکه ضرر و زیان این معادن بیشتر از مزایای اقتصادی آن‌هاست.

وی یادآور شد: درباره پروژه میدان تیر ارتش در منطقه‌ای از شهرستان بوئین زهرا که یک معدن در آن واقع شده باید بررسی صورت گیرد؛ چراکه هر دو حوزه امنیت و اقتصاد دارای اهمیت است.

جمالی پور با بیان اینکه پرونده میدان تیر ارتش در بوئین زهرا باید بعد از 25 سال بالاخره تعیینِ تکلیف شود، گفت: اگر بتوانیم هر دو حوزه امنیت و اقتصاد را در کنار هم ببینیم، در این صورت به امنیت پایدار خواهیم رسید.

علی فرخزاد در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت جاده‌های روستایی اظهار کرد: آسیبی که معادن به راه‌های روستایی استان وارد می‌کند حائز اهمیت است که باید به طور جدی با آن برخورد کنیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: تامین زیرساخت‌های لازم برای راه‌های معدنی مهم است؛ چراکه اضافه بار حمل و نقل این بخش واقعا به جاده‌های روستایی آسیب می‌زند.

وی تاکید کرد: ماشین‌های سنگین معادن موظف به نصب باسکول هستند و در بازرسی‌ها در صورت تخلف باید به مراجع قضایی معرفی شوند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد