به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیامی، فرا رسیدن روز جهانی «ارتباطات و روابطعمومی» را به فعالان و تلاشگران این حوزه تبریک گفت.
در پیام تبریک مدرس خیابانی آمده است:
علم ارتباطات و دستاندرکاران فعال در حوزه روابط عمومی و رسانه، به مثابه شریانهای حیاتی آگاهی بخشی و عامل همبستگی مخاطبان و سازمانها به شمار میآیند و به همین دلیل، این حوزه در جایگاه نهادی، ستادی و اجرایی هر دستگاهی، سهمی مهم و انکارناپذیر به خصوص در روند اطلاعرسانی و انسجامبخشی به افکار عمومی دارد.
در واقع کار شاخص روابط عمومی، به ثمر رساندن مجموعهای از تلاشها و اقدامات آگاهانه مبتنی بر برنامهریزی به منظور کسب تفاهم متقابل بین سازمان و ذینفعان بوده تا به شکلی قدرتمند و در نقش یک آیینه تمامنما، علاوه بر برونداد اتفاقات و رویدادهای درونسازمانی، پاسخهای صریح، دقیق و شفاف در زمان مقتضی را به نیازهای اطلاعاتی مخاطبان ارایه دهد. این همان نقشی است که روابطعمومیها در هر برههای از زمان به منظور آگاهیبخشی به جامعه و شفافسازی تمامی عرصهها، به عهده گرفتهاند.
امروز نقش بیبدیل روابطعمومی و رسانهها بر هیچکس پوشیده نبوده و رسانهها به عنوان یکی از ابزارهای حکمرانی شایسته، در شرایط جدید دنیا به نحوی نقشآفرینی میکنند که به صراحت میتوان گفت امروز رسانه، با سایر منابع در اختیار کشورها برای توسعه، برابری میکند.
در چنین شرایطی، رسانهها و وسایل ارتباطات جمعی، به عنوان ابزارهایی تعیینکننده برای اجرای سیاستهای کارآمد، میتوانند به قدری قوی عمل نمایند که در برخی موارد، حتی جایگاه سایر ابزارهای مدیریتی را هم به خود اختصاص دهند.
امروز در شرایط جنگ اقتصادی تمام عیار برخی کشورهای سلطهجو در دنیا با جمهوری اسلامی ایران، نقش مهم و اثرگذاری بر عهده فعالان عرصه اطلاعرسانی و روابط عمومیها قرار گرفته که بر پایه آن، باید با به کارگیری ابزارهای رسانهای، یک بار دیگر، زمینه سربلندی کشور را فراهم آورند؛ لذا در چنین شرایطی، نقش آفرینی رسانهها در عرصه امید آفرینی و اطلاعرسانی از دستاوردها و موفقیتهایی که در شدیدترین محدویتها و تحریمهای ظالمانه در کشور حاصل میشود، امری ضروری میباشد.
حال با عنایت به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(دامتبرکاته) در سال جهش تولید و تاکید موکد ایشان بر ضرورت عملکرد تمامی دستگاههای اجرایی در بخشهای مختلف، حول محور جهش تولید به منظور ایجاد تغییری محسوس در زندگی آحاد ملت بزرگوار ایران و نظر به تاکیدات ریاست محترم جمهور مبنی بر ایجاد روحیه امیدآفرینی در بخشهای مختلف جامعه، بار سنگینی بر دوش تمامی سیاستگذاران و مجریان در بخش روابط عمومی ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمانها و شرکتهای تابعه قرار گرفته تا ضمن اطلاعرسانی منسجم و دقیق از فعالیتهای این وزارتخانه حول محور جهش تولید، زمینهساز جلب و جذب مشارکت حداکثری مردم، تشکلها، فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صنعتگران، معدنکاران، بازرگانان و اصناف مختلف در جهت توسعه اقتصادی کشور با اولویت خوداتکایی، خودباوری و ارتقای توانمندیهای بالقوه، شوند.
در آستانه 27 اردیبهشت ماه 1399که به نام «روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی» نامگذاری شده، بر خود واجب میدانم تا از زحمات تک تک فعالان عرصه روابط عمومی و رسانه، که با علاقمندی و تلاش بیوقفه در مجموعه روابطعمومیهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونتها، سازمانها و شرکتهای تابعه و سایر بخشهای مرتبط، مشغول به خدمتگزاری و پیشبرد اهداف وزارت متبوع هستید، تشکر و قدردانی نموده و از پیشگاه خداوند متعال، بهروزی و کامروایی روزافزون را برای یکایک عزیزان مسئلت دارم.