تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۰۴۲۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
درخواست قالیباف اصل از مردم:

پول خودرو، مسکن و ... را وارد بورس نکنید

می متالز - رئیس سازمان بورس با تاکید بر لزوم آموزش و استفاده از خدمات شرکت های دارای مجوز از مردم خواست مردم پول خودرو، مسکن و کسب و کار را وارد بازار سهام نکنند .
پول خودرو، مسکن و ... را وارد بورس نکنید

به گزارش می متالز، حسن قالیباف اصل درباره شرایط روزهای اخیر بورس که با ادامه هجوم سرمایه گذاران جدید و تزریق روزانه تا 1.5 هزار میلیارد تومان هم همراه شده به خانه ملت گفت: با توجه به اینکه قیمت سهام شرکت ها تابعی از عومل مختلف مانند شرایط داخلی، وضعیت صنعت، اقتصاد و... است، افراد باید پیش از ورود و خرید و فروش سهام، آموزش‌ ببینند.

وی افزود: سرمایه گذاران باید در دوره های آموزشی حضور یافته و یا از مطالب آموزشی سایت ها و پندهای آموزشی در خرید و فروش سهام استفاده و برای سرمایه گذاری به مشاوران دارای مجوز، صندوق سرمایه گذاری و شرکت‌های سبد گردان مراجعه کنند. چرا که هر کسی مسوول سود و زیان است.

این مقام مسوول ادامه داد: هیچ فردی نمی تواند پیش بینی دقیقی از رشد یا سقوط سهام و بورس داشته باشد و نوسان ذات بازار بوده و افراد باید مسوولیت ضرر و زیان را بپذیرند اما با وجود پیچیدگی بازار سرمایه، برخی می‌پندارند فقط با دریافت کد بورسی می توانند به راحتی خرید و فروش کنند. این در حالی است که فعالان این بازار، زیرک  و باهوش هستند. بنابراین اگر فردی بدون اطلاعات دقیق وارد شود، دچار ضرر و زیان می شود

قالیباف اصل تاکید کرد: همچنین مردم نباید پول خودرو، مسکن و کسب و کار را وارد بازار سرمایه و بورس کنند به جای آن پول های پس انداز شده در بانک و وجوه مازاد بر نیاز را وارد بازار سرمایه کنند تا دچار استرس و خسران نشوند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده