به گزارش می متالز، عبدالمنعم کعبی نژاد اظهار کرد: آبراه اروند از نظر عمقی مشکلی ندارد و فقط دهنه ورودی اروند دارای مشکل است.
وی در همین خصوص افزود: تجمع رسوبات باعث میشود شناورهایی که آبخور بیش از پنج متر دارند در زمان ورود و خروج با مشکل مواجه شده و اگر به گل نشستند راه مسدود شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر توضیح داد: به هر اندازه که تجهیزات بندر خرمشهر افزایش یابد ولی تا زمانی که آبراه اروند لایروبی نشود و به عمق مناسب برای کشتیرانی نرسد هیچ کشتی و تاجر بزرگی نمیتواند کالای بزرگ وارد و صادر کند.
کعبی نژاد با بیان اینکه چند شناور مغروقه در آبراه روند است، تاکید کرد: البته این شناورهای مغروقه علامتگذاری شدهاند؛ ضرورت دارد آبراه اروند لایروبی شود و این شناورها از آن خارج شوند.
وی بندر خرمشهر را دارای ظرفیتهای بالا عنوان کرد و گفت: برای صادرات کلان به راههای دور و همچنین استفاده کارخانههای بزرگ از بندر خرمشهر لازم است اروند رود لایروبی شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در پایان با اشاره به توجه بندر خرمشهر به حوزه کارگری، خاطرنشان کرد: بندر خرمشهر همیشه همه مقررات به ویژه در حوزه کارگری را رعایت کرده است و نگاه خاصی به قشر کارگران دارد.