تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۱۰۴۳۵۲
سرویس خبر : انرژی
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی خبر داد:

قیمت انواع محصولات پتروپالایشی ایران گران شد/ وضعیت امیدوارکننده بازار

می متالز - سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به سهم یک سومی فرآورده‌ها از سبد صادراتی گفت: قیمت انواع محصولات پتروپالایشی ایران افزایش یافته و وضعیت بازار امیدوارکننده است.
قیمت انواع محصولات پتروپالایشی ایران گران شد/ وضعیت امیدوارکننده بازار

به گزارش می متالز، حمید حسینی با بیان اینکه صادرات فراورده‌های نفتی و پتروشیمی با دو مساله روبرو گفت: ارزش صادرات این محصولات به دلیل تغییر تحولات بازار نفت، کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر قرنطینه و تعطیلی بازارها در روند فروش فراورده‌های نفتی اثر گذاشته است.

وی افزود: جدیدترین آمار گمرک نشان می‌دهد صادرات در فروردین نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی و ارزشی افت حدود ۳۹ و ۳۶ درصدی داشته و حجم تجارت هم ۳.۵ میلیارد دلار است. بیشترین میزان صادرات هم به چین با بیش از ۵۲۳ میلیون دلار و سهم ۳۲ درصدی از کل ارزش صادرات و سپس امارات با ۳۵۵ میلیون دلار، عراق با ۲۵۹ میلیون دلار، فغانستان با ۱۲۵ میلیون دلار و رکیه با ۷۲ میلیون دلار صورت گرفته است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه سهم فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی از سبد صادراتی یک سوم است که کاهش یافته، ادامه داد: به دلیل اثر منفی کرونا، آمار مبادلات ایران با چین حاکی از کاهش ۵۰ درصدی صادرات است اما خوشبختانه اکنون وضعیت صادرات فرآورده های نفتی بهبود یافته و بنزین از بشکه ای ۱۵ دلار به ۲۵ دلار افزایش یافته است.

به گفته حسینی این روند افزایشی، تولید کنندگان را ترغیب کرده تا قبل از افزایش بیشتر قیمت‌ها،  اقدام به خرید و انبار محموله کنند . بنابراین بازار فرآورده های نفتی بهبود یافته است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده