به گزارش می متالز، نامه سرگشاده رییس هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل فولادی نمونهای از برداشتهای متفاوت فعالان بازار است که در نامه خود به صورت کاملا شفاف به مشکل بازار اشاره میکند. زمانی علویجه ضمن تشکر از معاونت معدنی وزارت صمت در مدیریت بازار، اینگونه ادامه میدهد که بازار فولاد به نحوی طراحی شده است که در آن قیمتهای رسمی شرکتهای بزرگ و قیمتهایی که شرکتهای تولیدکننده لوله و پروفیل به مردم ارایه میدهند مانند چرخهای خودرو است که همیشه باید با همدیگر فاصله داشته باشند و هیچگاه به هم نمیرسند.
اصل وجود این فاصلهها قطعا مورد قبول همگان است. ولی سوال این است که این فاصله چقدر باید باشد. در حال حاضر این فاصله بیش از 50 درصد است. آیا سندیکای محترم به این 50 درصد راضی است یا باید بیشتر هم باشد؟ آیا وزارت صمت این فاصله 50 درصدی بین ورق فولادی و پروفیل را قبول دارد؟ از معاونت معدنی وزارت صمت انتظار میرود به این سوال پاسخ شفاف ارایه دهد و برنامه وزارت صمت برای منطقی کردن این فاصله را ارایه نماید.
اعضای سندیکای لوله و پروفیل فولادی، صراحتا اعلام کنند که محصولات تولیدی خود از محل ورقهایی که سال گذشته با نرخهای بسیار پایین خریداری کردهاند با چه نرخی به فروش رساندهاند؟
نکته آخر آنکه قیمت انواع پروفیل فولادی حدود 10 هزار تومان میباشد در حالیکه بهای تمام شده این ورق برای شرکتهای تولید کننده لوله و پروفیل با تمام هزینهها حداکثر 6500 تومان است.