تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۵۹۱
کد خبر: ۱۰۴۶۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تنقیح قوانین حوزه های معدن، انتخابات و شهرداری ها در مجلس

می متالز - نمایندگان مجلس پس از بررسی‌های لازم با تصویب کلیات و ماده واحده طرح فهرست قوانین و اخبار نامعتبر در حوزه معدن، انتخابات و شهرداری ها موافقت کردند.
تنقیح قوانین حوزه های معدن، انتخابات و شهرداری ها در مجلس

به گزارش می متالز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه 29 اردیبهشت) قوه مقننه و  در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درخصوص طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه انتخابات با کلیات و ماده واحده این طرح موافقت کردند.

براساس ماده واحده این طرح؛ احکام قانونی حوزه انتخابات مذکور در پیوست این قانون، اعم از اینکه منسوخ ضمنی یا منتفی شده و یا مدت آنها منقضی شده باشد، بی اعتبار هستند.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه شوراها و شهرداری ها  که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است، با کلیات و ماده واحده این طرح موافقت کردند.

در ماده واحده این طرح آمده است: احکام قانونی حوزه شوراها و شهرداری ها، مذکور درپیوست این قانون اعم از اینکه منسوخ ضمنی یا منتفی شده و یا مدت آن ها منقضی شده باشد، بی اعتبار هستند.

نمایندگان همچنین، کلیات و ماده واحده طرح «فهرست قوانین و اخبار نامعتبر در حوزه معدن» را به تصویب رساندند.

در ماده واحده طرح «فهرست قوانین و اخبار نامعتبر در حوزه معدن» آمده است: احکام قانونی در حوزه معدن مذکور در پیوست این قانون اعم از اینکه منسوخ ضمنی یا منتفی شده و یا مدت آنها منقضی شده باشد، بی‌اعتبار هستند.

عناوین برگزیده