تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۴
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۰۴۹۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رخ داد:

دو مصوبه برای ارز دیجیتال و بازپرداخت وام ارزی/ مخالفت روحانی با افزایش دلار

می متالز - جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با چند تکلیف برای استخراج ارز دیجیتال، شیوه بازپرداخت وام های ارزی و مخالفت رئیس جمهور با افزایش دلار برگزار شد.
دو مصوبه برای ارز دیجیتال و بازپرداخت وام ارزی/ مخالفت روحانی با افزایش دلار

به گزارش می متالز، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با حضور حسن روحانی، درباره چند موضوع مهم در بخش جهش تولید، رونق صادرات و افزایش درآمدهای ارزی تصمیم گیری و وزارتخانه های نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک مرکزی موظف شدند استخراج ارز دیجیتال را پیگیری و برنامه ریزی را انجام دهند.

همچنین با توجه به مشکلات اقتصاد جهانی و تامین ارز، شیوه بازپرداخت وام های ارزی سرمایه گذاران در صنعت برق به صندوق توسعه ملی بررسی و مقرر شد در مرحله نخست برای بازپرداخت وام این بخش، مهلت دو ساله در نظرگرفته شود و برای حل نهایی مشکلات، موضوع در کمیسیون های تخصصی بررسی و نتیجه آن به دولت ارائه شود.

علاوه بر این گزارشی از شیوه های درآمد ارزی از طریق صادرات به تفکیک بخش ها،‌ استان ها و کشورهای هدف، ارائه و پس از بررسی مقرر شد به منظور ایجاد هماهنگی و سرعت بخشیدن به فعالیت های صادراتی،‌ بانک مرکزی و وزارتخانه های صنعت، نفت و سازمان برنامه و بودجه به طور مداوم سیاست های صادراتی، ارزی و تجاری را رصد، موانع را برطرف و تسهیلات لازم را برای صادرکنندگان پیش بینی کنند.

براساس این گزارش، روحانی هم بر ضرورت کنترل قیمت ارز و جلوگیری از افزایش نرخ تاکید کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده