تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۱۰۵۲۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتصاب اعضای هیات عامل بانک دی

می متالز - در مراسمی با حضور اعضای هیات‌مدیره، معاونان و مدیران ارشد بانک دی، فریدون رشیدی، نایب رئیس هیات‌مدیره، حسین ظریفی، معاون مالی، مجتبی حیدری، معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی و محمدعلی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک به‌عنوان اعضای هیات عامل بانک دی منصوب شدند.
انتصاب اعضای هیات عامل بانک دی

به گزارش می متالز، برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در این مراسم به شرایط رو به رشد شاخص‌های عملکردی بانک دی اشاره کرد و گفت: بانک دی در سه ماه اخیر روند مثبت رو به رشدی را در زمینه کاهش قیمت تمام شده پول، رشد منابع ارزان قیمت و کاهش مطالبات معوق آغاز کرده است.مدیرعامل بانک دی با اشاره به اینکه با انتصاب اعضای هیات عامل گامی اساسی در زمینه حاکمیت شرکتی برداشته می‌شود که علاوه بر کاهش ریسک‌های بانک با برقراری نظام کنترل داخلی موثر، کارآیی و اثربخشی فعالیت‌ها افزایش می‌یابد، گفت: حاکمیت شرکتی فرآیندی پیشرفته از مدیریت و اداره یک سازمان است که در عین محافظت از منافع سایر ذی‌نفعان، از طریق شفاف‌سازی نقش و مسوولیت‌های همه افراد در حوزه حاکمیت و نیز پاسخگو کردن آنان در انجام مسوولیت‌های خود، هدف عمده آن ارزش‌‌‌آفرینی برای سهامداران است.

در ادامه این مراسم، نصرت الله شهبازی، رئیس هیات‌مدیره بانک دی اجرای حاکمیت شرکتی را متناسب با ماموریت‌های تخصصی بانک و استراتژی‌ها دانست و افزود: پیاده‌سازی حاکمیت شرکتی مبتنی بر یک نظام پاسخگویی و مسوولیت‌پذیری و افزایش شفافیت در بانک دی است که امیدواریم این مهم به بهترین نحو ممکن محقق شود.رئیس هیات‌مدیره بانک دی هدف اصلی حاکمیت شرکتی را تعیین کنترل‌ها و نظارت‌های صحیح بین سهامداران، هیات‌مدیره و مدیران اجرایی دانست و گفت: سعی داریم با پیاده‌سازی حاکمیت شرکتی در بانک دی با توزیع اختیارات و به‌کارگیری مکانیزم‌های کنترلی مناسب توسط هیات‌مدیره، هیات عامل و سهامداران، پاسخگویی به دیگر ذی‌نفعان بانک را تقویت کنیم و با ایجاد ساختاری در راستای نظارت و کنترل بر عملکردها، زمینه دستیابی موثر به اهداف سازمان و اجرای آنها را فراهم کنیم.در ادامه این مراسم فریدون رشیدی، نایب رئیس هیات‌مدیره، پیاده‌سازی حاکمیت شرکتی را گامی موثر در تسهیل فرآیندها دانست و گفت: حاکمیت شرکتی دربرگیرنده تمامی فرآیندها و ساختارهایی است که موسسات مالی را در امر هدایت و راهبری امور با هدف اطمینان از امنیت و سلامت عملکردی آنها یاری می کند که این مهم در بانک دی در گام اول با انتصاب هیات عامل در حال پیاده‌سازی است. رشیدی با اشاره به اهمیت جریان اطلاعات در بانک گفت: اطلاعات و تصمیم‌های مهم سازمانی باید به بهترین نحو در سازمان جریان و نشر یابد تا سرعت ارائه خدمات و پاسخگویی به ذی‌نفعان تسریع شود.

همچنین در حاشیه این مراسم کریمی، مدیرعامل بانک دی، طی حکمی سید حسین میناکار را به سمت سرپرست امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک دی منصوب کرد.

عناوین برگزیده