تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۶
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۰۵۳۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتشار نامه محرمانه انجمن وارکنندگان خودرو به سرپرست وازات صمت +سند

می متالز - امروز دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نامه ای را به سرپرست وزارت صمت، حسین مدرس خیابانی، ارسال کرده و مواردی را در خصوص ترخیص خودروهای مانده در گمرک یادآور شده است.
انتشار نامه محرمانه انجمن وارکنندگان خودرو به سرپرست وازات صمت +سند

به گزارش می متالز، با وجود مصوبه های مختلف برای ترخیص خودروهای مانده در گمرک، اما همچنان شاهد هستیم که مدیران وزارت صمت از انجام چنین کاری خودداری می کنند و حتی اهمیتی به مصوبه های هیئت دولت و نهادهای بالادستی نمی دهند. در حال حاضر حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد که از نظر قانونی هیچ منعی برای ترخیصشان وجود ندارد و سوابق شفاف و تایید شده ای دارند. از سویی این خودروها مربوط به تعهدات شرکت های واردکننده به مشتریان است که تا به امروز به خاطر تصویب مصوبه های یک شبه در بنادر و انبارها باقی مانده اند.

با توجه به عدم همکاری وزارت صمت در ترخیص خودروها و بی توجهی به این مساله، امروز می بینیم که نارضایتی مشتریان منتظر به مراتب بیشتر از سال گذشته شده و بخش قابل توجهی از ناراحتی حواله داران خودروهای وارداتی، به خاطر ضعف عملکرد وزارت صمت در ترخیص خودروها و انجام مصوبه ها است. حال با وجود این مشکلات، امروز مهدی دادفر در مقام دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نامه ای را به سرپرست وزارت صمت ارسال کرده و در آن نامه با اشاره به برخی کم کاری های وزیر سابق، خواسته تا بحث حقوق مشتریان در اولویت قرار بگیرد و خودروهای مانده در گمرک که متعلق به حواله داران شرکت های واردکننده است، ترخیص شود.

تصویر زیر مربوط به نامه ارسال شده به مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت، است:

عناوین برگزیده